Gamla symaskiner, serviceförsök...

Man ska trä ngt med den???

Massa trådar genom olik öglor?

*trumvirvel*

*spänd förväntan* :eek:

Svar: No. :cool:

Ännu fler fantastiska mackapärmojänger!

CacDtSt.png


:D
 
Jag smyger in i tråden och säger att jag syr tre saker. grytlappar, tehuvor och grytvantar.
Det brukar bli en batch till varje säsong. Just nu är höstkollektionen i bruk.
Har man nytta av tehuvor? Finns många söta men inte fått klart för mig om sånt används i Sverige eller om det mer är för USA :) jag tittar mycket på pinterest nu på quiltat och då dyker det upp mycket såna.
 
@Monstermom (alltså min telefon ger dig som förslag på ord när jag skriver ett snabrl-a, lite kul :p ) kan det vara nån typ av stickmaskin?

Jaaaaa! We haf a winnör! :bump:

Det är något helt fantastiskt! Apparaternas apparat! :D
Reklam:



Jag har inte samma modell, men filmen är för rolig så den får illustrera ändå. :p
(Min är i bitar just nu, så någon fungerande film av just den lär inte hända i närmsta framtiden... Om någonsin... :nailbiting:)

Och den utlovade kolan till @Trott också!
Butter_Toffee_E_Juice__86733.1410864531.1280.1280.jpg
 
Jaaaaa! We haf a winnör! :bump:

Det är något helt fantastiskt! Apparaternas apparat! :D
Reklam:



Jag har inte samma modell, men filmen är för rolig så den får illustrera ändå. :p
(Min är i bitar just nu, så någon fungerande film av just den lär inte hända i närmsta framtiden... Om någonsin... :nailbiting:)

Och den utlovade kolan till @Trott också!
Butter_Toffee_E_Juice__86733.1410864531.1280.1280.jpg
Visste väl att jag var bäst :banana::bump::banana::bump::bow:
Men vad tusan ska du med den till?:confused:
 
Visste väl att jag var bäst :banana::bump::banana::bump::bow:
Men vad tusan ska du med den till?:confused:

What? Tja, sticka var väl typ tanken? O_o

Just nu har jag den dock till att mickla med, bara att pilla loss och göra ren alla pinnarna (stickorna?) i ena halvan tog en halv evighet - dock helt klart välbehövligt...

HLX443th.jpg



Men menar du att en sån här inte är något att ha, eller vad? Jag är helt fascinerad av mekaniken. :D
 
What? Tja, sticka var väl typ tanken? O_o

Just nu har jag den dock till att mickla med, bara att pilla loss och göra ren alla pinnarna (stickorna?) i ena halvan tog en halv evighet - dock helt klart välbehövligt...

HLX443th.jpg



Men menar du att en sån här inte är något att ha, eller vad? Jag är helt fascinerad av mekaniken. :D

Jag väntar med spänning på en bild med Monster i en ny stickad tröja :angel::bump:
 
Jag väntar med spänning på en bild med Monster i en ny stickad tröja :angel::bump:

Det är faktiskt planen! :laugh:

Inte särskilt seriös får erkännas, eftersom jag väl måste göra ett helt eget mönster så... nja. Men det vore kul! :D

Vad har du emot stickmaskiner då, du är ju en pysslig typ - 350 knappar, tex. :p
 
@Monstermom Jag bara retas med dig ju :) Själv har jag en knyppeldyna i förrådet, som jag aldrig använt, har aldrig provat, och har ingen aning om HUR man använder en... MEN det kan ju vara bra å ha :p Jag är mer för pysseldelen, göra små figurer å limma på band, knappar å sånt tjafs :p Virkar hellre än stickar, men virkningen är rätt sporadisk :angel: och nej, jag har inte virkat klart min strandpåse jag började på i somras... :o
 
@Monstermom Jag bara retas med dig ju :) Själv har jag en knyppeldyna i förrådet, som jag aldrig använt, har aldrig provat, och har ingen aning om HUR man använder en... MEN det kan ju vara bra å ha :p Jag är mer för pysseldelen, göra små figurer å limma på band, knappar å sånt tjafs :p Virkar hellre än stickar, men virkningen är rätt sporadisk :angel: och nej, jag har inte virkat klart min strandpåse jag började på i somras... :o


Aha, jag är ju främst dragen till det Magiskt Mekaniska! Och jag som på riktigt har så svag spatial förmåga att jag inte är ens i närheten av att förstå hur en maska bildas även om jag gör hundra stycken i slow motion med total fokus på stickorna - det är ett mysterium. Så att pillra med den magi som bara drrrrrrrrr-tt gör tvåhundra maskor genom att man kör ett handtag över några pinnar, det är för mig den ultimata magin. Hur går det till!? Vad är det som händer!? :eek::D

Knypplade gjorde jag nog på syslöjden för sisådär trehundra år sedan, man gör mönster med tråd runt nålar man flyttar omkring och så blir det spets? Eller nåt sånt? O_o
 
Jösses, jag har gett mig ut på för djupt vatten. Jag förstår inte ens instruktionsboken. O_o

"Vid avmontering av mönsterhjulet, trycker man hjulet något åt sidan samtidigt som man lyfter den motsatta sidan av hjulet uppåt." What? Vilken sida? Hur lyfter man den samtidigt uppåt? Om den inte lossnar hur man än gör då? Den går att snurra på, ska den vara åt något särskilt håll - innan man väljer sida att trycka den åt? Den är rund, hur finns det ens någon sida? O_o

Jag får nog sticka med det mönsterhjul som redan sitter i för all framtid verkar det som. :banghead:
 
Nej, tyvärr inte! Jag är dock fortfarande sugen.

Så synd! Men kanske kan mina äventyr i den här (för mig helt nya) djungeln inspirera dig att skaffa en också? :D

Jag är enormt sugen på att komma igång och försöka sticka något på den, men jag måste ge den lite grundlig omvårdnad först - och sen försöka sätta ihop alltihop igen också... :p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp