"gamla örter"

lovehorses

Trådstartare
Jag har hemma örter som har blivit liggandes i glas skål med lock flera år, ca 5 år. De ´har legat torrt och svalt.
Har de blivit dåliga eller går det att använda ännu?
Finns det utgångsdatum på dem?
tacksam för svar!

Sv: "gamla örter"

Örter brukar hålla rätt länge. Men börjar dom mista färg och inte luktar så mycket så är dom nog inte i så toppskick längre. Men som sagt, hålls dom torrt och svalt så brukar dom hålla ett tag.

De skulle kanske förvarats mörkt också, inte i glas skål.
1 år brukar man väl säga att de håller. Men om de inte är mögliga lär det inte vara farligt att ge, dock kanske utan större effekt ;P

De har stått i ett skåp så de är ju ganska mörkt där.
Förstår att det har försvunnit lite verkan av de men ska se på det imorgon om det går att använda alls...Kanske ger en liten verkan...

Ja om de inte ser dåliga ut eller luktar unket så går de nog att använda men som det sagts kanske utan större verkan:) vad är det för örter?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 676
Senast: corzette
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 559
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30