Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har jobbat både på Prix och Fakta (föregångare till Konsum)
Jag jobbade på Prix och Fakta runt 1991-95 först var det Prix, sedan blev det Fakta och sedan blev det Coop Forum (efter jag slutat).Råkade skriva Konsum men jag menade Coop där ovan. Sedan ingick allt inom Konsum-kedjan......Hur gammal är du, Konsum har funnits sedan tidigt 1900-tal...
Ok, då var det där du bodde Konsum fanns tidigt -70tal där jag växte uppJag jobbade på Prix och Fakta runt 1991-95 först var det Prix, sedan blev det Fakta och sedan blev det Coop Konsum (efter jag slutat)
Låg inte Fölet på Hornsgatan? Men tror att det huset rivdes någon gång på 70-talet. Kanske flyttade de till Gamla stan då.Fölet ridsport i Gamla stan! Och vad hette ridsportsbutiken i Enskede, Blåsuts T-banestation?
Jag är född -70, så åkte väl in till stan, kanske -79-80 och framåt och då någongång låg den i gamla stan iafLåg inte Fölet på Hornsgatan? Men tror att det huset rivdes någon gång på 70-talet. Kanske flyttade de till Gamla stan då.
Randiga rutan var rolig att gå omkring i! Har alltid gillat Gamla BrogatanEn sådan här lista kan ju bli hur lång som helst....
- Mea (klädaffär på Hamngatan i Stockholm)
- Skoman (skobutikkedja)
- Gulins (Herrkläder - gick den upp i Lindex sedan?)
- H&M (som förr hette Hennes för dam) hade en herr och en damkedja med lite bättre kvalitet. Minns inte vad de hette (herrbutikerna tror jag började på C och dambutikerna ev på B?) Minns en herrbutik vid Hötorget och en dambutik i PK-huset på Hamngatan, men de fanns på fler ställen.
- Lucullus mataffärer (samma koncern som Vivo?)
- Champagne finns väl inte längre (modekläder, halvdyra märken)?
- Sergent Pepper (jeansbutiker/märke)
- SkoUno
- Randiga rutan (kläder)
- PUB (där jag jobbade en gång i tiden). Sorgligt att den vackra interiören nu har blivit hotell.
- Domus
- OBS!
- OBS!Interiör
- Bra (som blev B&W efter hopslagning med Wessels och nu COOP)
(@svea Åhléns och Tempo fanns samtidigt, först var för sig och sedan i samma kedja, men Åhléns var i regel större)