Galoppsprång i serie?

Sv: Galoppsprång i serie?

Ne..fast asså det var typ helt sjukt där..var inte många som klarade den typ:p..Så min tränare tyckte jag skulle protesterat eller i fråga satt det..Mne skit saamma det är över nu:D

fast det brukar vara mkt dålig ridning, i kombination med inte så väl genomridna hästar ute på tävlingar spec på den nivån och spec i början av året :smirk:
och det är ju om inte annat ett tillfälle att få reda på vad man inte tränat tillräckligt på under vintern :angel:
jag tycker att det är bättre med banor med riktiga mått mm så att man måste lära sig att rida, istället för att hela tiden anpassa sig till en lägre nivå, det sänker ju nivån på hela alltet i längden...

Vilken bra sida! :bow:

Där måste jag snoka runt efter fler hopp tips.

Spider84 skrev:
Vilken bra sida! :bow:

Där måste jag snoka runt efter fler hopp tips.
jag har skrivit ut alla övningarna :p har satt in dom i en pärm som jag ska ta med när polarens ska träna ponnyn.. :P

Jo visst.,..Fast många klagade på banan typ den va jävligt dålig med..Sen så när jag pratade med min tränare i går så sa hon att hon rider aldrig på den banbyggarens banor för ahn bygger helt konstiga banor...Sen berättade jag hur många som hade gått dubbelnollor med då tyckte hon banan var skandal typ:p..

Men sen visst så är det lite skillnad med avstånd när jag har en häst som är 165 men som jag inte tävlar nu pga skada så fick ta min andra pålle som är 152 :p ahn är inte så värst kort galopperad men inte så ruttinerad..Så då var det lite skilland;)

Det lät som en smart idé. När jag får skrivare ska jag ta och göra detsamma. ;)

jo det blev en rejäl bunt.. :D jag ordnade dom efter svårtihetsgrad och övningstyp också.. :)

Du kan väl köra ut en kopia åt mig i den ordningen också? :angel:

nja, ja tror att jag raderade alla som jag lagt in i word och fixat till i utskriftsformat tyvärr..
jag rensade dom när jag printat ut dem redan..
jag delade in efter bomövningar, hoppövningar, böjda spår, öppna/sluta och skänkelvikningar typ.. :)

Jag känner mig lite vilse på sidan!
Vart hittar man hoppövningarna?

i vänstra kolumnen finns ridövningar under tjänster.. alla övningar, både hopp, markarbete och dressyr ligger på samma ställe..

olgaklara skrev:
:eek:

5,5m studs... är det ngt ni tränar på eller är det bara misstag??

Stor häst brukar gå på ca 3,5m galoppsprång när man räknar ;)

Minns en skimmel som gick pâ studs en gâng pâ tävling i en kombination i en 120 klass...det var URHEMSKT

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 846
Senast: cambodia
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 871
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 294
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar