Galoppombyten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Galoppombyten

Men jag har en gammal läromästare i stallet iaf :D Fast han byter då man byter varv, men jag får väl rida honom lite så får jag öära mig riktiga byten, det kan han för det brukar hans ägare (min tränare :p) rida på honom. Han är liiiiiiiite för stor bara... ;) haha
Elin

Sv: Galoppombyten

Och så finns det hästar/ponnier som inte går att få att byta galopp hur mycket man än försöker...
Min första ponny som numera är syrrans har vi försökt lära byten från det han var 5 (är 20 nu) och det går bara inte. Men då går han också i full balans i såväl korsgalopp som förvänd galopp åt båda håll. Kan även hoppa hinder på 1,20m i såväl korsgalopp som fel galopp ur en sväng. Han anser nog inte att han har något behov av att byta helt enkelt. Sätta honom ur balans är i princip omöjligt.

Men det värkar ju inte som du kan rida?!:angel:

offta man rider sin häst i korsgalopp de visar ju bara att hästen är obalanserad, det är ju därför hästen får korsgalopp XD

Då får den ju ex.. vänster galopp fram och höger bak? Är det balans?

Men nu kanske det är så att hon vill kunna rida dressyr och göra galoppombyten...Inte hänga och flänga runt i korsgalopp..

Det går att lära nästan man ber hästen att utföra om man själv är utbildad och kan rida rätt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 440
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V