Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har vi kämpat med i typ ett år, blir sakta bättre men så sjukt svårt när samlingen inte kommer helt naturligt!Bästa övningarna för galopp-skritt övergångar? Vi får inte riktigt till dem...
Jag tycker vi kan samla ok men såklart saknas där säkert en del styrka med. Upplever att det är en kombination av att hon inte helt förstår att man "kan"/får gå från galopp till skritt. (Kan kan hon iof väldigt bra ifall där dyker upp något farligt i skogen... ) samt att jag måste bli bättre på att rida in i skritten, inte släppa med benen osv..Det har vi kämpat med i typ ett år, blir sakta bättre men så sjukt svårt när samlingen inte kommer helt naturligt!
För vår del blir det väldigt tydligt att det blir bättre ju mer vi kan samla galoppen innan. Minsta lilla att hon blir lång så blir det direkt skit
Det är det jag försöker nu, får traggla vidare helt enkelt!Brukar jobba minskning av volten i galoppen och göra avbrottet i böjning med lite lätt sidförande. Tänk inner bakben in under kroppen. Gör inte övergången varje gång utan variera med att rida framåt ur samlingen för att bibehålla bjudningen framåt.
Bra tips, vi har dock inte några tillräckligt branta backar i närområdet.Jag rider ju mest ute och brukar använda uppförsbackar för galopp - skritt-övergångar. Ju brantare backe desto lättare att korta upp galoppen och sen komma ner till skritt utan att falla framåt i trav. Ger även hästen en idé om vad det är jag vill åstadkomma. Bra styrketräning med galoppfattning i backen dessutom.