gallor på ett ben?

U

Uddatyp

alla gallor e på god väg att försvinna nu..men de e bara de att ena benet har inte ändrats nånting?
varför försvinner inte den gallan?
vad kan vara fel?
:confused:

Sv: gallor på ett ben?

har ju testat de men gallan på de benet går inte bort.
alla andra ben börjar bli jättefina.

ska testa att ta bort betforen o se om de hjälper också.
men tycker de är lite konstigt.

precis så har min kompis häst, hon vet inte heller vad det beror på. hon fick hem hästen från fodervärden för ett par månader sedan, 3 gallor gick bort ganska så snabbt, men inte den sista. dock visar hästen inga som helst tecken på varken smärta eller liknande. lindor fungerar inte heller på denna hästen, ägaren tror att gallorna berodde på överansträngning. jag har sagt det till min kompis & jag säger det till dej att kolla upp detta även fast ni kanske inte märker att hästen haltar. för att ensidiga gallorna visar ju ett tecken på att något verkligen är fel. det finns många orsaker till vad som är fel.

ska själv iväg idag med min häst som har små ensidiga gallor på ena benet som går upp & ner, han är inte halt, men jag vill gärna ta det säkra före det osäkra.

hoppas att du finner felet!!

Har ni provat att linda med liniment under? Då brukar envisa gallor försvinna. Prova först att använda utspädd så att det inte bränner, brukar stå på flaskan om det är risk för det. Vet att fyra ess liniment inte gör det men det är bra att testa utblandat först.:) :)

min häst hade så förut, hon hade ganska stora gallor när ja fick henne..nu har hon ytterst små som knappt syns..och ja började linda med BoT på nätterna och alla utom en galla försvann fint.

sen hörde ja att om man rider med BoT så blir effekten mycke större och den gallan försvann efter att ja börja rida med de.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 782
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
31 995
Senast: Eloise
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 201
Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama