galliga ben

I

Icebabe_1

min kompis ponnie har nestan alltid lite galliga bakben,
jag undrar varför blir dom galliga?
det brukar gå bort efter hon har ridit ett pass med honom,men står han så kommer det tilbax över dagen.
hur kommer dette sig?

Det kan ju bero på flera olika saker som dålig lymfdränering, dålig blodcirkulation, en reaktion mot foder etc. Be henne köpa Back On Track paddar och prova att ha dem på över natten, det brukar hjälpa. Ta ut en foderkonsulent också, och kolla så att hans foder är rätt balanserat.

Som den ovan skrev plus att det är för att han rör sig för lite, alltså han måste röra sig i hagen, och jag hoppas givetvis att han går i hage.

ja,denne ponnien går i samma hage som min häst,och dom rör sig hela tiden,
han har haft boleria,vet inte om det har nått att säga.
ägaren tar veldig bra hand om ponnien,det var mer att jag undrade varför sådant uppstår,då jagi nte kan nått om galler.

Min pålle har lite galliga bakben av och till efter en skada där. Och på nu när gräset kommit så blir han gallig i alla 4. Det brukar hjälpa med fleecebandage på padd över natten. Iaf så blir det bättre då. Och efter att han har ridits.

M.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 415
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Ajda
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård
  • Atletix