Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar om jag kan ha fått GAD. Oroar mig ständigt för min ekonomi och hur jag ska kunna få ett okej liv som pensionär. Tanken på hur min pension blir har nog funnits med mig i kanske 15 år eller så. Jag tänker att allt kommer att gå åt helvete när jag blir pensionär för jag har inte jobbat så mycket och har knappt någon tjänstepension. Jag har ju levt på tidsbegränsad sjukersättning och bostadstillägg och pengarna räcker inte då. Så jag gör back-up planer. Tänker hela tiden på hur jag ska klara mig. Hur jag ska kunna tjäna extra och att jag ska odla för att kunna påverka min matkostnad. Idag har jag suttit och och googlat på garantipension, bostadstillägg m.m. För att se vad jag behöver klara mig på. Oron har inte minskat.

@Wille ett litet exempel
Jag riskerar som jag tidigare skrivit om att lagom till midsommar bli av med halva min försörjning.

Jag dricker rätt mycket läsk, jag äter en del godis, äter snabbmat ibland, köper lite blommor och annat mm. Dvs jag skulle kunna dra ner på kanske upp till 1000 kr i månaden genom att strypa snask och onödiga inköp samt tänka lite extra på matkostnad.

Jag har inte gjort det. Helt enkelt för att dra in på 1000 kr inte kommer göra någon reell skillnad om jag blir av med halva inkomsten. Jag kommer inte överleva pga de där 1000 kronorna. Det kommer saknas betydligt fler tusenlappar. Jag kommer heller inte hinna spara ihop någon buffert att leva på eller liknande.

Så, jag dricker min läsk, köper blommor till balkongen, äter lite godis och köper ost till smörgåsen. Tar en utelunch ibland. Däremot skulle jag inte köpa något stort/dyrt. Jag fick nyss ta bort min häst och vill gärna ha en ny men självklart kan jag inte ens tänka på häst innan jag sett vad som händer med inkomsten.

Jag har också en plan för vad jag ska göra om jag blir av med halva inkomsten. Eller jag har tre planer lite beroende på hur saker faller ut eller inte.

Så. Jag är medveten om ett potentiellt problem. Jag kan inte påverka själva beslutet. De ekonomiska indragningar jag kan göra i nuet är långt från tillräckliga för att förändra något. Alltså har jag valt att leva, försöka att inte oroa mig eftersom det inte är jag som bestämmer utfallet men ha en plan för vad jag gör om och när..

Ser du skillnaden jämfört med om jag skulle göra som du beskriver du gör. Att jag skulle ha ångest och må kasst här och nu för något som inte hänt. Att oroa mig för vad som skulle ske om 15 år. Om 25 år. Att måla skräckscenarios om att jag skulle hamna på gatan och gå hungrig. Att snudd på gå hungrig här och nu för att undvika det. Osv.

Edit för tillägg. OM det blir så att jag blir av med halva inkomsten är det såklart slut på både godis och läsk och en hel massa annat (i ett ytterst exempel så slut på både katter och bil och hus och..).

Nu tappade inte jag så mycket som 50% av inkomsten när jag blev utförsäkrad, men att snåla in på småsaker som ger livskvalitet och glädje när det inte hjälper ekonomin överlag ger bara misär i livet, så jag är som du.
Det som kommer göra skillnad för mig rent generellt från nu, är att gårdslånet försvinner, inte att avstå från att köpa en urfin ros eller åka iväg med hundarna och annat som ger positivitet i livet.

Livet ska levas, inte bara överlevas ✨

Nu tappade inte jag så mycket som 50% av inkomsten när jag blev utförsäkrad, men att snåla in på småsaker som ger livskvalitet och glädje när det inte hjälper ekonomin överlag ger bara misär i livet, så jag är som du.
Det som kommer göra skillnad för mig rent generellt från nu, är att gårdslånet försvinner, inte att avstå från att köpa en urfin ros eller åka iväg med hundarna och annat som ger positivitet i livet.

Precis! Så jag tänker oavsett besked ha semester med (går måndagen innan midsommar så risken finns att semestern inleds med tråkigt besked..). För samma där, ingenting kommer bli förändrat eller bättre om jag sitter hemma och är ledsen hela semestern och har tre - fyra tusenlappar extra på sparkontot istället.

Men förr hade jag reagerat ungefär som Wille beskriver. Tagit ut katastrofen i förskott och mått super dåligt och haft ångest och panik. Gjort mardromsscenarion och katastroftänkt, inte köpt ens en frukt för måste spara alla pengar mm. Men i slutänden hamnat på samma ställe. Bara med mycket sämre mående.

Edit. Och jag är helt trygg i att oavsett hur åt helvete allt går så kommer jag inte behöva sitta under en gran i skogen och äta rå potatis. Livet kanske blir helt annorlunda än jag velat, hoppats och trott - men det kommer vara tak över huvudet, kläder på kroppen och mat i magen. Till och med nån läsk och blomma 😊

[QUOTE="Wille, post:

Fast jag kan inte göra något åt min hälsa just nu. Jag kan bara vänta på remissen som läkaren skulle skicka. Och jag har ingen att prata med om mitt psykiska mående.
[/QUOTE]

Det är det här jag undrar om det riktigt stämmer. Tänk på ångesten som vilket pressande hälsoproblem som helst. Se vad du kan göra åt den nu direkt. Försök hitta strategier för att ändra energikrävande tankemönster.

Du verkar intelligent och jag tror att du förstår att den förväntansångest du har inte är en sann bild av framtiden. Tänk vilken energi du kan få till sånt som du tycker är givande om du hittar sätt att hantera den.

Planen är att odla och få mat från trädgården. Att hyra ut via airbnb. Har det inte framkommit?

Jag försöker också få till en provtagning. Läkare skulle skicka remiss för att jag ska få bli sövd inför provtagning.

Jobb med bra lön lär jag inte få så då faller jag tillbaka till planen att odla min mat och hyra ut via airbnb.

Tycker inte alls att jag bara sitter och väntar på kraschen. Men jag blir ju inte mindre orolig för det eftersom jag inte vet vilket helvete jag kommer att drabbas av. Nu har jag t.ex. fått bilkrångel på halsen igen.

Det viktiga i mitt liv är att få bo kvar, att kunna behålla katterna. Och jag måste ha bil här eftersom busstrafiken är så undermålig och jag kan inte köra moppe på vintern (och inte heller tror mig klara av att åka kommunalt). Trodde att även detta varit tydligt.

Jag måste också få ha något meningsfullt att göra. Att bara sitta mår jag inte bra av. Meningslösa hobbys som exempelvis broderi har jag heller ingen större glädje av. (Broderar när jag är uttråkad.)
Du har ju tagit upp i tidigare trådar att du borde träna för att du känner att kroppen inte är i supertrim och du får ont. Är det en realistisk plan att ha skördande av mat som planerad extrainkomst i väldigt hög ålder när du redan innan pension känner dig lite skröplig? Den fysiska orken och förmågan kommer naturligt tryta för eller senare. Att hyra ut säger du ju redan nu att du har för få bokningar.

Jobb har du ju redan utelslutit och det kanske är realistiskt, det vet du bäst. Men då kvarstår ju bara att leva på den summan du vet att du garanterat kan få in, alltså i form av bidrag, pension osv. Att ha osäkra inkomstkällor som tillfälliga bnb-bokningar och odling som en del av budgeten känns som upplagt för katastrof, se det istället som en ren bonus om det händer.

Att krasst konstatera att man måste ha allt man redan har trots att man går back som du säger att du gör är inte att kompromissa. Du kan flytta till billigare boende, du kan göra dig av med katterna, du kan leva på enbart ris och bönor, du kan sälja bilen och så vidare.. Är alla dessa realistiska eller ens bra? Nej, såklart inte, men något måste ju göras. Kanske måste du rucka på vissa krav, som bilen t.ex. En bil som ska klara att dra släpvagn kostar också mer och drar mer bränsle, kanske en mindre väldigt bränslesnål bil skulle spara lite tusenlappar? Kanske behöver du se över hur många kronor du lägger på din hobby (odlingen), troligtvis är det ju något du går back på, inte plus. Såklart ska man lägga pengar på sådant som ger en välmående, men det kan ju inte ske på bekostnad att man är på väg mot hemlöshet som du själv säger att du är.

Jag tror som andra att jobba mer med ditt psykiska mående är lösningen på i princip alla dina problem. Men är din ekonomiska situation så illa som du beskriver det så räcker det ju inte. Att jobba med sig själv tar tid, det är en långsam process. Även om det nu skulle visa sig att du har hypotyreos så tar det lång tid innan medicinen ger full effekt, det kan ta månader. Det kommer heller inte "ta bort" din trötthet eller din depression. Jag lider ju själv av både hypotyreos och depression och medan mitt mående blev mycket bättre va medicinering så mådde jag ju fortfarande dåligt. Jag har för mig att du säger att du haft ångestproblematik sedan du var tonåring? Detta har inget med hypotyreosen att göra, och du kommer fortfarande behöva hantera det oavsett vad proverna säger.

Jag googlade pension. Det var inte helt lätt få exakta siffror mm. Men det tycks som att har du bott i Sverige hela livet och arbetat ihop lite pension men inte så mycket så får du med diverse garantier och tillägg mm ut mer än 10 000 kr I månaden. Så @Wille du kanske har ångest och stressar helt i onödan när du skapar scenariot leva på 10 000 kr i månaden?

Fö får i dag tydligen ca hälften av pensionärerna garantitillägg i någon mån pga låg inkomstpension.

Det kommer ju kommunen aldrig godkänna. Då måste den gamla toaletten monteras bort i så fall.

Och mina gäster lär inte vilja använda hink.

Kissar f.ö. själv i hink ibland för att ha något att gödsla med, men det är bökigt att sitta över en hink och sen lyckas torka sig också.
Ja och då så har du redan en färdig lösning om allt krisar.
Dessutom så kommer du att spara pengar på att kunna tömma avloppet mer sällan.
Och så handlar det ju om hur viktigt det är för dig själv med miljön och planeten.
Men det kanske inte var det viktigaste när allt kommer omkring?

Du skall ju ha en hink som man kan sitta på som på en toalett.
https://www.jula.se/catalog/fritid/...-husbil/vatten-och-sanitet/latrinkarl-011316/

Men då kan det ju inte vara så viktigt.
Släpp det i stället och sluta tänka på det tills att du antingen kan göra något åt det eller måste göra något åt det.

Om det verkligen hade varit en viktig sak för dig så hade du ju gjort det för flera år sedan.
För miljön och planeten spelar det nog ingen roll.
Det finns många saker som är viktiga, även detta, men jag kan inte ta allt på en gång. Det tror jag även att du begriper. Jag får ta saker pö om pö när jag kan.

Inte köpa kläder alls är ingen plan. Helt enkelt för det är omöjligt. Förr eller senare behöver man kläder och skor.

Blir kostnad för blommor och jord tillräckligt för att du ska gå plus? Du undviker den frågan in absurdum? Du har påstått i flera trådar du inte kan dra ner mer. Men framför sen med en dåres envishet i den här tråden att allt löser sig om du bara odlar och drar ner. Det känns som du bara duckar för att behöva inse?

HEJA att du satt potatis!
Jag vet inte för jag har inte räknat på det exakt. Men posten Övrigt som ligger i mitt excelark där jag bokför är för hög. Där kan finnas både väldigt nödvändiga saker som saker jag skulle kunna avstå. Sen vet jag inte hur mycket utgifter jag kommer att ha för jag vet inte hur ofta bilen kommer att gå sönder och vad det kommer att kosta. Jag vet heller inte om katterna kommer bli sjuka och vad det kan komma att kosta.

Sedär, det som du häromdagen målade upp som totalt omöjligt har du ju nu klarat av. Bra!
Sa ju att det bara behövdes mer pannben. Eftersom det MÅSTE gå.

Ja absolut.
Men om @Wille är så angelägen om att minska avtrycket på planeten så kan hon ju använda andra lösningar för egen del.
Gästerna på Airbnb kommer inte att fylla på särskilt mycket i avloppet.
Problemet är att jag inte kan ha en toalett bara för airbnb-gäster. Avloppet måste ändå göras om för att kommunen kommer att kräva det så småningom.

Vore en dröm att också kunna leva. Men först måste man överleva. Och inte bli hemlös.

Det är det här jag undrar om det riktigt stämmer. Tänk på ångesten som vilket pressande hälsoproblem som helst. Se vad du kan göra åt den nu direkt. Försök hitta strategier för att ändra energikrävande tankemönster.

Du verkar intelligent och jag tror att du förstår att den förväntansångest du har inte är en sann bild av framtiden. Tänk vilken energi du kan få till sånt som du tycker är givande om du hittar sätt att hantera den.
Fast jag vet inte hur. Tror inte jag klarar det på egen hand. Jag har läst självhjälpsböcker förut om olika saker och de har aldrig hjälpt mig.

Du har ju tagit upp i tidigare trådar att du borde träna för att du känner att kroppen inte är i supertrim och du får ont. Är det en realistisk plan att ha skördande av mat som planerad extrainkomst i väldigt hög ålder när du redan innan pension känner dig lite skröplig? Den fysiska orken och förmågan kommer naturligt tryta för eller senare. Att hyra ut säger du ju redan nu att du har för få bokningar.

Jobb har du ju redan utelslutit och det kanske är realistiskt, det vet du bäst. Men då kvarstår ju bara att leva på den summan du vet att du garanterat kan få in, alltså i form av bidrag, pension osv. Att ha osäkra inkomstkällor som tillfälliga bnb-bokningar och odling som en del av budgeten känns som upplagt för katastrof, se det istället som en ren bonus om det händer.

Att krasst konstatera att man måste ha allt man redan har trots att man går back som du säger att du gör är inte att kompromissa. Du kan flytta till billigare boende, du kan göra dig av med katterna, du kan leva på enbart ris och bönor, du kan sälja bilen och så vidare.. Är alla dessa realistiska eller ens bra? Nej, såklart inte, men något måste ju göras. Kanske måste du rucka på vissa krav, som bilen t.ex. En bil som ska klara att dra släpvagn kostar också mer och drar mer bränsle, kanske en mindre väldigt bränslesnål bil skulle spara lite tusenlappar? Kanske behöver du se över hur många kronor du lägger på din hobby (odlingen), troligtvis är det ju något du går back på, inte plus. Såklart ska man lägga pengar på sådant som ger en välmående, men det kan ju inte ske på bekostnad att man är på väg mot hemlöshet som du själv säger att du är.

Jag tror som andra att jobba mer med ditt psykiska mående är lösningen på i princip alla dina problem. Men är din ekonomiska situation så illa som du beskriver det så räcker det ju inte. Att jobba med sig själv tar tid, det är en långsam process. Även om det nu skulle visa sig att du har hypotyreos så tar det lång tid innan medicinen ger full effekt, det kan ta månader. Det kommer heller inte "ta bort" din trötthet eller din depression. Jag lider ju själv av både hypotyreos och depression och medan mitt mående blev mycket bättre va medicinering så mådde jag ju fortfarande dåligt. Jag har för mig att du säger att du haft ångestproblematik sedan du var tonåring? Detta har inget med hypotyreosen att göra, och du kommer fortfarande behöva hantera det oavsett vad proverna säger.
Billigare boende finns inte.

Jag köpte den bil som fanns tillgänglig. Små bilar har sällan dragkrok. Hade köpt en sådan om jag hittat en. Men jag var pressad att köpa en bil fort. Satt med en kompis 120 000-kronorsbil som jag ville lämna tillbaka så fort som möjligt. Skitläskigt att låna så dyra grejer liksom. Försäkrad förvisso men ändå.

Jag har ju redan funderat på alla alternativ som kan tänkas finnas och inget kommer att fungera. Allt har så mycket negativa konsekvenser att de inte är alternativ.

Jag googlade pension. Det var inte helt lätt få exakta siffror mm. Men det tycks som att har du bott i Sverige hela livet och arbetat ihop lite pension men inte så mycket så får du med diverse garantier och tillägg mm ut mer än 10 000 kr I månaden. Så @Wille du kanske har ångest och stressar helt i onödan när du skapar scenariot leva på 10 000 kr i månaden?

Fö får i dag tydligen ca hälften av pensionärerna garantitillägg i någon mån pga låg inkomstpension.
Jag har också googlat på det där men det är svårt när man inte vet vad skatten blir på pensionen. Jag behöver minst 15000 netto för att kunna känna någon slags trygghet och där kommer jag inte att hamna.

Ja och då så har du redan en färdig lösning om allt krisar.
Dessutom så kommer du att spara pengar på att kunna tömma avloppet mer sällan.
Och så handlar det ju om hur viktigt det är för dig själv med miljön och planeten.
Men det kanske inte var det viktigaste när allt kommer omkring?

Du skall ju ha en hink som man kan sitta på som på en toalett.
https://www.jula.se/catalog/fritid/...-husbil/vatten-och-sanitet/latrinkarl-011316/
Hur gör man med lukten i en sån där?

Avloppet kommer att tömmas en gång om året oavsett om det behövs eller ej.

Jag vet inte för jag har inte räknat på det exakt. Men posten Övrigt som ligger i mitt excelark där jag bokför är för hög. Där kan finnas både väldigt nödvändiga saker som saker jag skulle kunna avstå. Sen vet jag inte hur mycket utgifter jag kommer att ha för jag vet inte hur ofta bilen kommer att gå sönder och vad det kommer att kosta. Jag vet heller inte om katterna kommer bli sjuka och vad det kan komma att kosta.
Men du måste ju göra en budget. Och i den ett maxtak. Bil får tex kosta x kr. Kostar bil mer har du inte råd med bil

Jag börjar förstå varför det är svårt för dig med ekonomin, varför du å ena sidan ska odla potatis och å andra sidan panikköper en betydligt dyrare bil än du tänkt, en dyrare skottkärra än der billigaste för du envist hävdar det är dyrare att beställa online, varför du envist påstår du aldrig köper något onödigt men både köper glass och skriver om att du äter godis nästan dagligen.

Vissa saker är omöjliga att förutse exakt kostnad. Men om du menar allvar och talar sant att du är månader från att förlora huset måste du ju agera. T ex att just nu får bil inte kosta alls eller bara kosta si. Räcker inte det så t ex cykla nu sommartid så får du ner kostnaden för bil

Du kan ju inte ha en budget som inte tar hänsyn till alla utgifter, eller vara hysterisk över tusen kronor potatis men tycka att du kan inte veta hur mycket bilreparationer blir
Då kommer du ju verkligen må skitdåligt 🥺

Edit (det ringde på dörren)
Endera får du ju sas släppa det. Dra ner det som är rimligt och i övrigt leva. Ta av sparkontot om det krävs, så länge det går. Eller så behöver du ju lägga energin där den gör skillnad på riktigt. Inte spara 40 kr genom att gå i trasiga strumpor om det är 4000 kr som saknas varje månad.

Senast ändrad:
Men du måste ju göra en budget. Och i den ett maxtak. Bil får tex kosta x kr. Kostar bil mer har du inte råd med bil

Jag börjar förstå varför det är svårt för dig med ekonomin, varför du å ena sidan ska odla potatis och å andra sidan panikköper en betydligt dyrare bil än du tänkt, en dyrare skottkärra än der billigaste för du envist hävdar det är dyrare att beställa online, varför du envist påstår du aldrig köper något onödigt men både köper glass och skriver om att du äter godis nästan dagligen.

Vissa saker är omöjliga att förutse exakt kostnad. Men om du menar allvar och talar sant att du är månader från att förlora huset måste du ju agera. T ex att just nu får bil inte kosta alls eller bara kosta si. Räcker inte det så t ex cykla nu sommartid så får du ner kostnaden för bil

Du kan ju inte ha en budget som inte tar hänsyn till alla utgifter, eller vara hysterisk över tusen kronor potatis men tycka att du kan inte veta hur mycket bilreparationer blir
Då kommer du ju verkligen må skitdåligt 🥺

Edit (det ringde på dörren)
Endera får du ju sas släppa det. Dra ner det som är rimligt och i övrigt leva. Ta av sparkontot om det krävs, så länge det går. Eller så behöver du ju lägga energin där den gör skillnad på riktigt. Inte spara 40 kr genom att gå i trasiga strumpor om det är 4000 kr som saknas varje månad.
Ja, det där med skottkärran förstod jag inte alls. Någon hittat ju en skottkärra som kostade MINDRE med frakt ända till dörren än den som TS körde till affären och köpte. Plus tillägget av bensinen att ta sig dit. Sådana kostnader är ju fruktansvärt onödiga, speciellt om ekonomin är supertajt.

Ja, det där med skottkärran förstod jag inte alls. Någon hittat ju en skottkärra som kostade MINDRE med frakt ända till dörren än den som TS körde till affären och köpte. Plus tillägget av bensinen att ta sig dit. Sådana kostnader är ju fruktansvärt onödiga, speciellt om ekonomin är supertajt.
Jag kill-gissar att det kan sitta samman med ångest eller stress att något måste lösas nu - nu. Dvs att det hör samman med övrig problematik. Och i ett normalläge är det ju knappast sån fara, men just om ekonomin är supertajt och man samtidigt har oro att inte kunna äta sig mätt blir det ju något som får större påverkan. Och i slutänden på måendet 😑

Det finns många saker som är viktiga, även detta, men jag kan inte ta allt på en gång. Det tror jag även att du begriper. Jag får ta saker pö om pö när jag kan.

Sa ju att det bara behövdes mer pannben. Eftersom det MÅSTE gå.

Problemet är att jag inte kan ha en toalett bara för airbnb-gäster. Avloppet måste ändå göras om för att kommunen kommer att kräva det så småningom.

Vore en dröm att också kunna leva. Men först måste man överleva. Och inte bli hemlös.

Fast jag vet inte hur. Tror inte jag klarar det på egen hand. Jag har läst självhjälpsböcker förut om olika saker och de har aldrig hjälpt mig.

Billigare boende finns inte.

Jag köpte den bil som fanns tillgänglig. Små bilar har sällan dragkrok. Hade köpt en sådan om jag hittat en. Men jag var pressad att köpa en bil fort. Satt med en kompis 120 000-kronorsbil som jag ville lämna tillbaka så fort som möjligt. Skitläskigt att låna så dyra grejer liksom. Försäkrad förvisso men ändå.

Jag har ju redan funderat på alla alternativ som kan tänkas finnas och inget kommer att fungera. Allt har så mycket negativa konsekvenser att de inte är alternativ.

Jag har också googlat på det där men det är svårt när man inte vet vad skatten blir på pensionen. Jag behöver minst 15000 netto för att kunna känna någon slags trygghet och där kommer jag inte att hamna.

Fast dragkrokskravet får du kanske lägga åt sidan nästa gång du köper bil? Det går att eftermontera också!

Jag kill-gissar att det kan sitta samman med ångest eller stress att något måste lösas nu - nu. Dvs att det hör samman med övrig problematik. Och i ett normalläge är det ju knappast sån fara, men just om ekonomin är supertajt och man samtidigt har oro att inte kunna äta sig mätt blir det ju något som får större påverkan. Och i slutänden på måendet 😑
Tror jag också. Jag kan också bli sådan. Totalt panikhandla något för att jag MÅSTE ha det och helst igår, och då få något överslag mentalt som inte alltid får mig att välja ekonomiskt - medan jag ibland kan dra ut på att handla något jag egentligen behöver för att det känns som ett Gigantiskt beslut att fatta. Ingen rim eller reson.

Och ändå så påstår du att det är bättre att du bor med ditt enskilda avlopp på landet än om du hade ett kommunalt avlopp?
Det som inte är gjort gör faktiskt ingen skillnad.

När något är riktigt viktigt för mig och så pass enkelt att göra som att kissa och bajsa på en hinktoalett, då ser jag till att få det gjort.
Det kostar några hundralappar och litet anmälan till miljökontoret och du har ännu inte fått det gjort efter alla de åren som du har bott i huset.
Pengar hade du kunnat spara på det också.

Släpp dina ideer om avlopp.
Dels så stämmer de inte.
Och dels så kan det vänta till någon obestämd framtid som kanske aldrig kommer.

Det kan du väl så länge som så småningom inte har inträffat.
Så länge som kommunen inte har klagat så finns faktiskt inte problemet.
Dina egna ideer om planeten och miljön och avlopp kan du också släppa. Eftersom att du inte är motiverad nog att använda en annan enkel lösning.
Det är inte viktigt nog för dig själv - så släpp det i stället.

Släpp alla tankar på det där avloppet tills att du har fått ett verkligt klagomål som finns på riktigt. Om det tar 30 år, skall du då gå och oroa dig halvt fördärvad över det fram tills dess?

Tror jag också. Jag kan också bli sådan. Totalt panikhandla något för att jag MÅSTE ha det och helst igår, och då få något överslag mentalt som inte alltid får mig att välja ekonomiskt - medan jag ibland kan dra ut på att handla något jag egentligen behöver för att det känns som ett Gigantiskt beslut att fatta. Ingen rim eller reson.
Ja. Jag har något liknande ibland, kan ske även när det inte är bråttom men det är svårt hitta vad jag söker. Jag kan i situationen ofta se vad som händer. Verkligen få och agera på känslan "nej nu orkar jag inte mer, skitsamma jag köper den här så jag slipper hålla på mer".

Det funkar ju okej när jag velar över vilket toapapper jag ska välja. Sämre när det är dyra grejer och jag inte kollat upp nog 🙈

Man går ut och tömmer sin hinktoalett på sin toalettkompost ute när man går ut nästa gång.
Som med en potta.

Varför då?
Jag kan ringa och stoppa tömningen om det inte behövs.
Ibland så har hyresgäster inte använt sina hus så mycket att det har behövts tömmas mer än vart annat år.

Ja. Jag har något liknande ibland, kan ske även när det inte är bråttom men det är svårt hitta vad jag söker. Jag kan i situationen ofta se vad som händer. Verkligen få och agera på känslan "nej nu orkar jag inte mer, skitsamma jag köper den här så jag slipper hålla på mer".

Det funkar ju okej när jag velar över vilket toapapper jag ska välja. Sämre när det är dyra grejer och jag inte kollat upp nog 🙈
Jag panikköpte den här datorn fem minuter efter att jag duschat den andra - jag KAN inte klara mig utan dator (eller jo, men du vet...) och eftersom jag hatar att surfa på telefonen och jag hade råd med den första som dök upp i googlingen köpte jag den. Kollade inte upp företaget (de återsäljer begagnade datorer.) eller ens produkten mer än att det var samma märke som jag hade egentligen.
Först dagen efter fick jag lindrig panik över att jag inte ens visste om företaget var legit, min enda tröst var att jag använt PayPal som betalning istället för banken. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 135
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 761
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 899
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama