Fysioterapeut vs Kiropraktor

F

Folly

Vad är skillnaden mellan en fysioterapeut och en kiropraktor?
Mitt sto är allmänt stel i kroppen och lite sned i bäckenet efter en fölning. Jag har länge tänkt anlita en kiropraktor men har inte hittat någon som verkar bra i min närhet. Däremot så såg jag att grannen var dipl.fysioterapeut.
Vad exakt är skillnaden?

Sv: Fysioterapeut vs Kiropraktor

Kiropraktorn jobbar huvudsakligen med skelettet.

Fysioterapeuten är jag mer osäker på vad de rent praktiskt gör, men de jobbar väl med hela kroppen, inte bara skelettet.

Sv: Fysioterapeut vs Kiropraktor

Den fysioterapeut jag känner jobbar med genuin svensk massage (lite tuffare än klassisk) och elektroterapi, alltså olika strömmar. Även stretching.

Kiropraktor jobbar med skelettet.

Så det är två ganska olika grejer.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 642
Senast: Thaliaste
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 444
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
992
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 808
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31