Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med. De billiga fyrhjulingar som säljs är oftast 2-wd och det är helt värdelöst om man skall köra i terräng. Lite enklare uppgifter som att harva en padock klarar väl en 2-wd maskin dock.Fraggel_Tess skrev:Fyrhjulingar är inte billiga om man ska ha ett känt märke. Begagnade fyrhjulingar kostar också en slant om det ska vara ett kändare märke och så beror det givetvis på årsmodell
Okända märken som är billigare vid inköp brukar reservdelar kosta mycket eller väldigt svåra att få tag i. Och sen ska det finnas personer som kan laga maskinen
Mycket beror ju på vad du ska använda den till!
Själv tycker jag fyrhjuling är toppen! Det är smidigt att ta sig fram i skog och mark!
Nej jag har ingen griplastarvagn de är ju nästan orimligt dyra! Jag tror inte riktigt på griplastare till fyrhjuling faktiskt. Ekipaget är så lätt så man kan knappt lasta en stor stock med griplastare utan att välta. Små stockar lastar jag snabbare för hand! När det börjar krävas griplastare så är det nog bättre med traktor.Fraggel_Tess skrev:Nä dom är inte det. Du har inte griplastarkärra till fyrhjuling med då Där kan man snacka om priser!
fejko skrev:Vad kostar en fyrhjuling? En ny traktor kostar väl en 500 000 har jag hört och begagnad ska man inte köpa billigare än 70 000 har jag hört av grannbonden. Billigare är bara skräp säger han.
Jag ska ha den till att sladda banan, skyffla snö och gödsel, transportera hinder osv.