FY FAN! Och ÅH så ledsen och arg jag blir av att se detta!!!

Sv: FY FAN! Och ÅH så ledsen och arg jag blir av att se detta!!!

Tycker inte detta ser ut att vara i sverige och jag skulle kunna tänka mig att det i så fall handlar om en dressyr övning inför förberedelse för krig eller liknande från början, Måste vara praktiskt att lära hästen krypa precis som att ligga, stegra eller sparka på kommando, men särskilt bra för kroppen - Nej men det är inte andra extrema dressyrrörelser heller i för stor utsträckning...

Nej men de dressyrrörelser vi gör, är ju faktist till för att stärka hästen. Denna rörelse stärker inte det minsta. Inte ens i måttliga mängder.

Och jag hoppas verkligen att det inte är i sverige.

Även om det från början var en del av en krigsträning för en häst, så finns det ingen anledning att behålla det idag.

Ryttarna tränade sina hästar att bita motståndare, det tränas inte in i dag.

Men gud vad gör han för någonting?! :crazy:

Vad hade han tänkt uppnå med det där?

Blir så ledsen när man ser sånt här... Vad vill människan uppnå egentligen? Har vi inte redan erövrat världen utan att vi måste fortsätta trycka ner och plåga!?

Jadu, vad ska man säga... Mer än att DET SKJUTS alldeles för lite nuförtiden:devil::devil:

Jävla tortyr, det är vad det är..sen skiter jag i om det är förberedande inför domedagen 2012...så här gör man inte med ett djur...

Fyfan.... jag vill att hästen ska slänga av ryttaren och döda honom.... det är han värd! ;S

kl

Alltså, vad vill man egentligen med de här trådarna? Aldrig leder ursprungsinlägget till diskussioner, utan svar efter svar går endast ut på att ge förslag på hur personen i fråga ska få "smaka på sin egna medicin"... Jaha?

Jag tror inte personen i videon tänker på hur "övningen" tär på hästen, tyvärr. Och den lär inte ha någon funktion, utan endast ett trick. Nej, jag tycker inte det är OK, inte alls. Men att säga att han borde mördas är väl lite väl magstarkt?

Nä men fyy...Vilka egoistiska nötter det finns. Han tycker nog att han är jätteduktig och fräck som lärt hästen ett trick han är rätt ensam om. Varför han är ensam om att göra detta mot hästen har han nog inte fattat :(

Stackars djur!!! Tänk vad dom ställer upp för oss!!!! Och det här är tacken!!!:cry: (från en del)

Ja, man slutar aldrig att förvånas över hur otroligt dumma i huvudet vissa människor är.
Stackars häst! ´Satt och hoppades genom hela filmen att hästen skulle flyga upp, kasta av ryttaren och stampa på honom tills han säkert och för all framtid aldrig skulle kunna/vilja sätta sig på en häst igen. Nej, sånt här gör mig arg! :mad:

FY FAN!

Kan man inte anmäla detta på ngt vis! Har inte ord som talar om vad jag tycker!

Min spanska är inte klockren, men kommentaren under filmklippet är inte direkt positivt om man säger så..

Vilken jä*la idiot!! Vad är meningen med att hästen ska gå på knä??
Usch, mår dåligt av att se sånt!! :mad:

Kommentaren under filmklippet betyder bara; Tatuaje går på knä!!!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 890
Senast: Raja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?