Sammet
Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=Wfr8JP2Lovw
Kände att jag ville spy, stackars häst! Detta kan ju inte vara särskilt bra för den!? Vilken belastning det måste bli på frambenens leder?
Jag har fått lära mig att det är slitsamt att sitta upp på en häst som knäböjjer och sedan ställer sig upp med ryttaren på ryggen...
Detta kändes tio gånger värre.
För att inte tala om hur obekvämt det måste vara för ryggen!
Och risken för att den ska trampa sig själv... kan ju inte vara särskillt skönt att ställa sig på sina egna kotor med den vikt den måste bära...
Sedan kan jag tycka att det är mental misshandel också eftersom hästen måste lida fysiskt och känna sig i underläge... men jag utelämnar att säga det med säkerhet.
Finns det Någon vettig anledning till att göra detta?
*hoppas på att någon kunnig ska säga att jag har fel, att hästen inte får ont*
Obs att han har 2 videor. Den ena är på 50 sek och den andra på 1.19 sek.
Kände att jag ville spy, stackars häst! Detta kan ju inte vara särskilt bra för den!? Vilken belastning det måste bli på frambenens leder?
Jag har fått lära mig att det är slitsamt att sitta upp på en häst som knäböjjer och sedan ställer sig upp med ryttaren på ryggen...
Detta kändes tio gånger värre.
För att inte tala om hur obekvämt det måste vara för ryggen!
Och risken för att den ska trampa sig själv... kan ju inte vara särskillt skönt att ställa sig på sina egna kotor med den vikt den måste bära...
Sedan kan jag tycka att det är mental misshandel också eftersom hästen måste lida fysiskt och känna sig i underläge... men jag utelämnar att säga det med säkerhet.
Finns det Någon vettig anledning till att göra detta?
*hoppas på att någon kunnig ska säga att jag har fel, att hästen inte får ont*
Obs att han har 2 videor. Den ena är på 50 sek och den andra på 1.19 sek.
Senast ändrad: