Furtivo IX

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Venezuelas
  • Startdatum Startdatum
V

Venezuelas

Nån som känner till nåt om PRE hingsten Furtivo IX?
Avkommer, etc.

:bump:

Sv: Furtivo IX

var de iinte den hingsten som nån maria tävlade .. kommer från norr... typ kalix?
eller är de fel???

Jepp, det är han ^^
Har träffat han osv.
Men undrar om han har lämnat några avkommer alls i svergie..

de har jag ingen aning om men har för mej att den e fin..

men hur e de med pre hingsten Gotico som reds av cecilia...??
finns den kvar i östersund?

Ska troligen träffa henne i morrn.. Så jag frågar då ;)

Det finns ett tvåårssto ue Phaeton. Och så fanns det ett som skulle ha blivit två men fick avlivas som föl u ett varmblodssto.
Jag vet också av en treåring (u connemara?).
Tror inte att Furre är i avel längre pga tävlingssatsning.

Hur uttrycker man sig engentligen "ett som skulle ha blivit två" med det menas gietvis att den skulle ha varit två år nu, om jag minns rätt.

det fanns ett till som dog som föl det var felskapt ue: brabant

Furtivo IX har inga registrerade PRE-avkommor överhuvudtaget. Däremot har jag hört nånstans att M (eller någon annan?) var inne på att låta honom betäcka kallblodstravarston för ett par år sedan. Nån som vet nåt om det?
/Juvelen

Kitty-cat - Om du menar fölet som Caprice fick så var det inte alls nå fel på det.

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka