L

Lindi

klarade min B-lic. i vintras, men hur får jag ut den nu då? Han som höll i kursen träffar jag knappt längre och han gick inte igenom det här. (hade en liten snabbkurs vid sidan om i skolan... :) ) Tror att han har skickat in papprena nu, men vet inte. Får jag nåt meddelande då eller? Vill ju ha ut min licens så fort som möjligt eftersom min pålle ska starta sen... :)
När tror ni marspropparna kommer ut på travsport.se???

Vet du att du är godkänd på kursen? I annat fall är väl det lättaste att ringa kursledaren eller sekretariatet.

Är du godkänd är det bara att söka licens, blankett för detta finns på sekritariatet.

ok, tack. jo, jag är godkänd. hade 94 av 99 på provet... :D
då måste jag alltså försöka ta mig tid att komma upp till sekretariatet... är det bara att fråga där efter dessa blanketter eller? Måste alla gå dit varje år eller kommer det sen hem om förnyelse?

Grattis!

Du kan ringa sek. och be dom skicka blanketten om du har svårt att komma dit när dom har öppet, du kan ju skicka in den också. Säg bara att du vill söka B-licens så får du rätt blankett.

Har man licens kommer ett brev om att man måste förnya varje år. Brukar komma i oktober och ska vara inskickad innan 1:a december om man har B-licens.

Lycka till!

ok, tack!
men det är väl inga problem att söka nu för i år, lr? (bara det att det är mindre tid för pengarna... :smirk: )
tänkte på det eftersom du skrev att den skulle vara inne 1:a dec. om man hade licens.
ska ringa Sekretariatet idag. :)

Hej alla!!

När du klarat kursen ´är det fritt fram att ringa sekretariatet på din hemma bana och be dom skicka ut papprena.
Du kan ansöka när du vill...men KOM IHÅG en sak, som är väldigt knasig när man ansöker i slutet av året...
Om du ansöker i oktober så kommer du ändå få betala hela årsavgiften! Men om du ansöker i NOv så "FÅr du" Nov-dec gratis. De ingår alltså i näst kommande år....

Detta är väl inte relevant för dig nu...men ändå---
En licens kostar 800 per år...+ 800 till för de obligatoriska försäkringarna!!! Se till så ni inte är dubbelförsäkrade, för STC förs kommer man inte undan...men där ingår olöycksfall, hästdrulle, ansvars...men INTE
hästen! :banana: :banana:

LYCKA TILL!!!

Jag skickade in min ansökan 22 dec. Banan har fått in och registrerat den men räkningen har inte kommit än men den ska komma. Så det spelar nog ingen roll när man skickar in den, bara det att man får betala lika mycket oavsett när man skickar in den.

Jag är också lite fundersam, tog min b-licens på halmstad travet i höstas, och jag klarade kursen och jag ringde så fint till sek, och dom skickade ut papper som jag fyllde i, men det var i början av Januari, brukar det ta så lång tid? Innan man får nån räkning eller nåt liknade

Så du e också halmstadmänniska! trevligt!!! Då kanske vi ses nångång! Har du pålle? och i så fall, i närheten av travet???
Var du på genomgången av hästbenet i höstas? isf kanske vi sågs, *funderar på vem du kan va*

Jag tror att det är olika instanser som sköter registrering och betalning.

Enklast är kanske att gå in och kolla om ni är registrerade som tränare på www.travsport.se (sök sportinfo- kusk/tränare)

Jag tror att jag syntes där innan räkningen kom, men man måste kanske även ha häst på träningslista för att det ska synas.......vet inte :confused:

Jag var på genomgången av häst benet! Det var ju ganska intressant men det var några som blev gröna i ansiktet tyckte jag!!!!!Var du plönninge elev eller gick du kursen :o

Jag är plönningeelev, fast inte med "i den stora gruppen" :p Jag och min kompis gick kursen själva, fast går på plönninge.
hmm, vem kan du vara???? nån ledtråd? Det är inte du som har Capella? :idea:

Nej jag har inte nån capella, jag satt på ett bord precis framför vetrenären! Jag hade några plönninge elver brevid mig!!!!Vem kan du vara? :confused:

hmm, då måste vi suttit nästan bredvid varandra??? :confused:
Jag satt på ett bord till höger om vet.
funderar så det knakar, fast jag visste ju bara vem hon med Capella var så jag vet nog inte vem du e... :smirk:

Kostnad

Vad ligger licensen på nu? 800 + 800 för försäkringen eller??

tog min i fjol men löste aldrig ut den :angel:

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 292
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka