@Fritidsryttare Jag tycker att informationen Eklundas hemsida är bra. Extra spännande var att de hade en utförlig beskrivning av mamman. Video från Youtube:
Tittar alltid lite extra på hingstar med Florencio i stamtavlan . Tycker att Firestone ser ut att vara en elegant hingst med lätta gångarter, kanske skulle kunna släppa igenom rörelserna genom kroppen lite bättre. Borde passa bra till ett Rosevelt - Don Schufro-sto om man bara går på stammen utan att sett henne.
Tack för bra svar! Jag listade några hingstar när jag mailade Eklunda, där Johnson och Florencio var två av tre kandidater, sen stod det mellan just Firestone och en annan e. Ampere - Gribaldi tror jag.
Kriterierna jag hade för hingsten var typ: modern, långlinjerad modell då stoet är rätt kort o kompakt. Bra ben, bra halsansättning o överlinje. Gott temperament och något mer elasticitet önskas i avkomman då stoet rör sig stort och mjukt men något långsamt. Kul att du tyckte det lät som ett bra råd, jag lägger till honom på topp-3-listan!