Finns några kallblodshingstar som är cremello. men jag har dålig koll på Perlino, Cremello osv.Känner ni till någon cremello hingst?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns några kallblodshingstar som är cremello. men jag har dålig koll på Perlino, Cremello osv.Känner ni till någon cremello hingst?
Känner ni till någon cremello hingst?
Kyld, helt klart!Tack så mycket för alla tips!
Jag har hittat två intressanta hingstar, så nu kommer nästa fråga..
Den ena erbjuder fryst och den andra kyld. Vilken har ni bäst erfarenhet av?
Kan tillägga att det ska fraktas från Danmark till Värmland..
@EricaJohnsson Det finns även en trevlig hingst vid namn Axells Goldstein som är godkänd palomino som är e. hingsten Warsteiner med fina poäng inom dressyr och hoppning som även är A-premierad.
Samma stall har även en trevlig cremello hingst numera. Kommer inte ihåg hans namn nu i huvudet dock.
Goldstein kan jag också gå i god för att det är en trevlig hingst.
Fina rörelser och kanonmentalitet!
Mitt förstahandsval är hingsten Wirthsmühle Delaneys som bara står på fryst. Jag backar egentligen på fryst eftersom det är dyrt. Men skillnaden blir inte särskilt stor rent ekonomiskt eftersom jag bor så långt från Bossanova...
Så hur hade ni andra tänkt?
Tyvärr står han nere i Skåne och har bara naturligbeteckning.. Blir alldeles för långt att transportera stoet den biten.. Tack ändåHar nu kollat upp cremellohingsten jag pratade om och hans namn:
Han heter Kärgaardens Dom Perinon och är godkänt i ZFDP i Tyskland.
@Fiorano Jag vet tyvärr inget om maror och de hingstarna, men Wirthsmühle Delaneys var en väldigt fin ponny. Det blir kanske dyrt men har man ett fint sto kanske man kan vräka ut lite på fölkostnaden. Ska du inte behålla ungen själv lär väl den stammen sälja bra
KL
Nu har jag varit i farten igen och kärat ned mig i den här hingsten:
Flemmingh, Jazz och Ferro i en stam, lite Donnerhall också, kan det bli bättre? Dessutom en komplett häst, hoppar ok och har 3 gångarter av hög standard. Tycker det är för vanligt numera att hingstarna har lite taskig skritt. Den här kommer säkert aldrig visas för SWB så då blir det till att krångla med ett-sto om man vill ha en unge Men det kanske det är värt å andra sidan.
Jag gillade inte skritten på denna heller. Blir nog passartad med ryttare på ryggen, är jag rädd.