Funderingar Hingstvalstråd 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förlåt för att jag är tjatig, men jag hittar verkligen ingenting på youtube på Lamborghini. Är det någon som är riktigt haj på att leta som vill hjälpa till? Att han heter som en bil underlättar ju inte heller direkt.. Jag undrar varför det finns så lite info om honom? På språngrulla finns det ingen beskrivning, ingen film och länken till hemsidan är fel. *känner mig gnällig*

Jag kan bara hålla med! Jag var sugen på honom i år, men det bar emot attanvända en hingst som ägarna inte var intresserade av att marknadsföra över huvud taget! Jag valde istället en som är extremt bra och personligt marknadsförd ;)

Jag leker med tanken att betäcka om mitt sto nästa år. Hon är i år dräktig med Canterbury och jag tror han matchar henne mycket väl. Hon är efter Emmerton-Cortez och precis som stammen antyder har hon ganska mycket humör. Samtidigt är hon otroligt cool, går fram överallt, okomplicerad att ha med sig, toppen med andra hästar osv. Vill gärna ha en som är som hon, men inte värre ;)

Hon hoppar bra, egentligen inget mer att önska där förutom att hon gärna kunde ta det lite lugnare.

När det gäller gångarterna fick hon 8-7-7 på treårstestet men jag skulle nog vilja säga att traven är hennes bästa gångart så vitt jag kan bedöma.

Exteriört önskar jag lätta upp lite i fronten, samt vill inte ha längre rygg på avkomman än vad stoet har. Hon är ca 164 cm och avkomman bör inte bli mindre.

Om nästa års föl blir ett sto så kommer jag behålla det och då ska nästa föl säljas vilket gör att jag vill avla fram en renodlad hopphäst som är säljbar. Om nästa års föl är en hingst så ska den säljas och då vill jag avla mer till mig själv, dvs rolig multitalang. Vill därför gärna ha bägge sortens förslag.

Var i år väldigt sugen på Corriendo Tau men är rädd att han ger för litet?

Jag puttar mitt eget inlägg, som hamnade mitt i OCD-diskussionen :p Någon som har tips? Kan tillägga att stoet har en avkomma efter Eurocommerce Berlin som jag tyvärr inte vet så mycket om, mer än att den "hoppar grymt bra men är lite vild", enligt ryttaren. Den avkomman gick Falsterbo i år som 5-åring så hoppa ska hon ju kunna.

Jag kan bara hålla med! Jag var sugen på honom i år, men det bar emot attanvända en hingst som ägarna inte var intresserade av att marknadsföra över huvud taget! Jag valde istället en som är extremt bra och personligt marknadsförd ;)

Jag undrar varför? Black Coffee som står på samma ställe om jag fattat det rätt, har en egen facebooksida, filmer finns på youtube men Lamborghini-nada.
Frustrerande.

De står inte på samma ställe, BC står i sthlm hos sin ägare och Lambo i skåne hos sin som jag förstår det. Antagligen är inte Lambos ägare så haj på datorer :)
har du sett stall M's hemsida? jag tror det lättaste är att kontakta honom.

Jag undrar varför? Black Coffee som står på samma ställe om jag fattat det rätt, har en egen facebooksida, filmer finns på youtube men Lamborghini-nada.
Frustrerande.
Lamborghini och Coffie har inte samma utbildare kan man väll säga eftersom det är Martin Georgeo stavning som nu har marknadsfört Black Coffie det är inte L själv .

Aha.. @Pontevecchio och @Miaa Ja, jag har varit inne på Stall M's sida och kikat. Det var därför jag drog slutsatsen att BC och Lambo stod på samma ställe. :) Ja, det är väl lättast att ringa antar jag. Man blir så bortskämd i dagens informations samhälle. Allt SKA finnas på nätet. Det som inte finns på nätet så finns inte. Typ. Jag tycker att t.e.x Canterbury och Red Hot Chillis ägare är föredömliga på den punkten.

Aha.. @Pontevecchio och @Miaa Ja, jag har varit inne på Stall M's sida och kikat. Det var därför jag drog slutsatsen att BC och Lambo stod på samma ställe. :) Ja, det är väl lättast att ringa antar jag. Man blir så bortskämd i dagens informations samhälle. Allt SKA finnas på nätet. Det som inte finns på nätet så finns inte. Typ. Jag tycker att t.e.x Canterbury och Red Hot Chillis ägare är föredömliga på den punkten.

Jag som har varit i kontakt med Lambos ägare flera gånger har hört från henne själv att det här med datorer inte riktigt är hennes grej.

Det är väl lite av en generationsfråga... Alla har inte tid eller möjlighet att uppdatera nätet så. men visst är det lättare när det finns. språngrulla hjälper till rätt mycket där tycker jag.

Jag som har varit i kontakt med Lambos ägare flera gånger har hört från henne själv att det här med datorer inte riktigt är hennes grej.
Jag skäms lite att jag inte ens har tänkt tanken att det kan vara anledningen..
Man får kanske helt enkelt boka in en Skaune resa i vår och åka och kika själv.

Jag skäms lite att jag inte ens har tänkt tanken att det kan vara anledningen..
Man får kanske helt enkelt boka in en Skaune resa i vår och åka och kika själv.

Då måste du filma:)

Jag såg honom live för många år sedan på hingsttåget, tror att det var tio år sen. Det jag minns är hans trevliga typ, tilltalande rörelser och inställning till publiken. Han visades i grupp men några andra unga hingstar, de andra var skeptiska till publiken medan han tyckte det var spännande med det som hände runt honom. Min icke avelsintresserade kompis som var med pratade om honom i flera år.

Tyvärr var det här på den tiden då man varken kunde filma med digitalkameran eller med mobilen.

Absolut. Ja, det lilla jag hittar om honom (mest här på buke) så verkar temperamentet på honom vara toppen.

Jag sällar mig till skaran som nu är väldigt intresserad av Lambourgini. Tror han vore ypperlig till 5-års stoet om/när hon skall betäckas. Söker till henne en hingst med gott temperament, god galopp, lite kortare typ och som gärna hoppar bra då stoet tycker hoppning är roligt. Lambo har allt det. :love:

Men bara för att ägaren inte är speciellt datakunnig tycker jag inte att det är en ursäkt till att de inte marknadsför sin hingst. Man kan ju be någon att filma och lägga ut den på internet, svårare än så behöver det inte vara. Det måste finnas någon i närhet som har en mob alt. filmkamera och en dator...

Man kanske kan föreslå det till ägarinnan till nästa säsong? Säga att det finns intresse och att en bild + kort filmsnutt skulle göra stooor skillnad. Fråga om inte någon kan hjälpa henne, lägga upp är ju jättelätt.

Jag sällar mig till skaran som nu är väldigt intresserad av Lambourgini. Tror han vore ypperlig till 5-års stoet om/när hon skall betäckas. Söker till henne en hingst med gott temperament, god galopp, lite kortare typ och som gärna hoppar bra då stoet tycker hoppning är roligt. Lambo har allt det. :love:

Lägger till att avkommorna blir ädla och får luft i steget. Hade inte mitt sto varit så gammalt hade jag gjort en Lambounge varje år för jag tycker att de blivit precis så som jag vill att en häst ska vara och han kompletterar mitt sto perfekt.

Förutom mina två egna uppfödningar har jag sett ett tiotal andra avkommor till honom. En har varit onormalt liten, de andra har inte varit under 160 cm. Min äldste växte länge och är idag som 6-åring ca 168 cm. Mitt sto är 165 cm.

Ska jag säga något negativt så är det att de är bra på att tycka synd om sig själva. Jag är van vid mitt gamla sto som inte visar hälta i första taget och så blev hon mamma till två som jag tycker är lite småfjompiga:p

Senast ändrad:
@Görel Kul att höra från någon som sett lite av avkommorna. Såg nyligen att han var A-premierad och frågade mig själv varför man inte ser röken av honom eller avkommor till salu (har kanske att göra med att det inte fötts många på senare år). Jag känner att hade han samma marknadsföring som Luxus skulle han säkert få massor med ston.

@Görel Kul att höra från någon som sett lite av avkommorna. Såg nyligen att han var A-premierad och frågade mig själv varför man inte ser röken av honom eller avkommor till salu (har kanske att göra med att det inte fötts många på senare år). Jag känner att hade han samma marknadsföring som Luxus skulle han säkert få massor med ston.

Han har haft få ston de senaste åren. Jag såg en del som var till salu för några år sedan då han hade större årgångar. Eller så är det så att vi som är lyckliga ägare till Lambobarn håller hårt i dem;)

Jag såg förut på fb att det fanns en grupp/sida som hette EC-horses. Där fanns det fina bilder på Lambo och avkommor till honom men sen skrev hon som hade sidan att hon inte skulle föda upp mer och nu kan jag inte hitta sidan.. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Ja, 2013-tråden kom ju redan i Mars 2012 så det är väl hög tid för en 2014-tråd! :D Tycker iaf jag som inte betäcker i år ;) Så...
74 75 76
Svar
1 511
· Visningar
174 603
Senast: polly p
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 573
Avel Redan innan bruksprovet är mitt huvud fullt med hingstfunderingar för 2007. Antagligen betäcker vi tre ston i år...vårt gammelsto e...
2
Svar
27
· Visningar
2 188
Senast: stommen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar