Rostad, läste i Ridsport idag att Vivaldi tyvärr inte funkar på skick. Man måste betäcka i holland.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rostad, läste i Ridsport idag att Vivaldi tyvärr inte funkar på skick. Man måste betäcka i holland.
Skulle du vilja lämna till reportaget? Hade varit roligt att läsaRostad, läste i Ridsport idag att Vivaldi tyvärr inte funkar på skick. Man måste betäcka i holland.
Så du menar att du vet inte om Don Juan har OCD? Då hade jag nog uttryckt mig lite annorlunda i mitt inlägg. Vill bara ha klarhet i det och tydligen många andra.@rostad Om Du tycker att jag genom att uppmana någon som säger sig inte kunna tänka sig använda en hingst med OCD att kolla upp detta på en specifik hingst stämplar andras hingstar - avstår jag gärna från all typ av aktivitet här inne fortsättningsvis. Jag har belägg för mitt råd men behöver inte ange mina källor...
Okej, tack för infonDet var i tidningen, i en intervju med hans ägare. Sperman tål inte transport så de erbjuder endast på plats. Fin artikel om hans avkommor på UVM också.
Har kontaktat dem. De skickar inte utomlands pga att han har mycket att göra, han hinner knappt med alla stona i Tyskand och i Holland. Men de kunde göra ett undantag för min del. Skulle kontakta dem igen till våren så skulle de se vad de kunde göra. Så det ser ganska lovande ut ändåRostad, läste i Ridsport idag att Vivaldi tyvärr inte funkar på skick. Man måste betäcka i holland.
Jag har fyra ston som jag funderar på om de ska betäckas, vilka av dem i så fall och då med vad?
Två av stona "är" avelsston, de andra två tja, den ena fortfarande unghäst (och varit skadad efter att ha gått omkull väldigt illa) har bra stam (ue Baloubet) o lämnat en väldigt fin stoavkomma och denna avkomma blir 3 år 2015.
Avelsstona har syskon i svår hoppning, den ena är helsyster till en hingst som vunnit GP (den hingsten är pappa till stoet ue Baloubet) och det andra stoet var i Bredeers final, hennes äldsta avkomma är 7 år (och jättestor) tävlar nationellt o internationellt 1,30 hoppning.
De två avelsdonnorna behöver en hingst som lämnar smått, helst minska blupindexet på mkh med flera cm! Det är nästan det viktigaste kravet! (har faktiskt funderat på ponnyhingst eller arab )
De avkommor damerna fått hos mig är gigantiska, 2 åringarna är minst 165 nu, trots att de är e en 160 hingst. Årets ungar är jättebebisar (e Balou du Roet resp Armani Code)!
Önskemål på hingsten till avelsstona:
- Lämnar smått
- God hoppförmåga
- Tävlad GP
- Stark mödernelinje
- Modig (ena stoet)
- Mycket god seminkvalitet (o snygg typ) (andra stoet)
Stoet ue Baloubet behöver en hingst med
(dock troligast att hon inte betäcks)
- God förvärvning på typ
- Gärna stor % fullblod
- Helst internationell GP
- Stark mödernelinje
- Behöver inte vara godkänd i SWB
Och slutligen den blivande 3åringens önskemål
- Internationell GP/EM/VM/OS
- Stark mödernelinje
Nån som har några bra förslag?
Även jag är helt vilse i hopphäst djungeln men jag har sett några som jag gillar som jag bara kan slänga ut ifall du sett dem; Camax L, comfortuna VDL och en utomlands som heter E-star e Big star heartbreaker. Av någon orsak är de skimlar alla treJag har fyra ston som jag funderar på om de ska betäckas, vilka av dem i så fall och då med vad?
Två av stona "är" avelsston, de andra två tja, den ena fortfarande unghäst (och varit skadad efter att ha gått omkull väldigt illa) har bra stam (ue Baloubet) o lämnat en väldigt fin stoavkomma och denna avkomma blir 3 år 2015.
Avelsstona har syskon i svår hoppning, den ena är helsyster till en hingst som vunnit GP (den hingsten är pappa till stoet ue Baloubet) och det andra stoet var i Bredeers final, hennes äldsta avkomma är 7 år (och jättestor) tävlar nationellt o internationellt 1,30 hoppning.
De två avelsdonnorna behöver en hingst som lämnar smått, helst minska blupindexet på mkh med flera cm! Det är nästan det viktigaste kravet! (har faktiskt funderat på ponnyhingst eller arab )
De avkommor damerna fått hos mig är gigantiska, 2 åringarna är minst 165 nu, trots att de är e en 160 hingst. Årets ungar är jättebebisar (e Balou du Roet resp Armani Code)!
Önskemål på hingsten till avelsstona:
- Lämnar smått
- God hoppförmåga
- Tävlad GP
- Stark mödernelinje
- Modig (ena stoet)
- Mycket god seminkvalitet (o snygg typ) (andra stoet)
Stoet ue Baloubet behöver en hingst med
(dock troligast att hon inte betäcks)
- God förvärvning på typ
- Gärna stor % fullblod
- Helst internationell GP
- Stark mödernelinje
Och slutligen den blivande 3åringens önskemål
- Internationell GP/EM/VM/OS
- Stark mödernelinje
Nån som har några bra förslag?