@Dressyren På jobbet fick vi en fölunge efter Carlton Hill förra året. Maken till fölunge! Otroligt vacker och rörde sig helt fantastiskt fint. Fick fina poäng på fölvisningen med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade Dalwhinnie som första handsval förra året när det var dags för seminering. Hade också missat detta med reservhingst och ville ha med levande fölavgift. Det blev Bocelli - han har levande fölavgift iår också. Kan det vara ett alternativ?Mitt sto ska semineras med Dalwhinnie förhoppningsvis nu i veckan. Jag har ingen reservhingst som alla pratar om att man ska ha.. Finns det fler dressyrhingstar med levande föl avg.?
Mitt sto ska i år ha föl efter Carlton Hill, mitt sto's mor har redan ett halvsyskon e Carlton Hill som är 3år i år, är min hästs uppfödare som till stora delar rekommenderade honom som hingstval till mig. Ska vara uppfödarens bästa föl mentalt; modig, orädd, framåt, social och lätt att ha att göra med. Såldes som föl som hingstämne till Carlton Hill's uppfödare.Tack för snabba svar! Har någon här erfarenhet av hästar efter carlton Hill?
Jag kastar ut en fråga till er som kan, jag hörde att Johnson (Jazz- Flemmingh) lämnar ganska stort, stämmer det? Stoet i fråga är 167 cm.
Jag kastar ut en fråga till er som kan, jag hörde att Johnson (Jazz- Flemmingh) lämnar ganska stort, stämmer det? Stoet i fråga är 167 cm.
Tack @IronWill, det var vad jag ville höra Även om jag inte vill ha ngn. minihäst men den behöver inte gärna dra iväg över 170 cm, fast vad gör det egentligen en bra häst har väl varken ngn. specifik färg eller höjd men om man får önska..
@Miiikaela_ Bravour kanske vore något? Bör lämna stort med sin stam, kanonhopp, riktigt bra galopp och såpass bra gång att han blev 3:e bästa i dressyr på sin kvalitetsvisning som 4:åring. Det har ju dessutom gått väldigt bra för hans 3:åringas som visats i år hittils. Har enligt mig bra villkor också.
Han har lite längre bakben, men dressyr-uppförsbacke är ju inte riktigt prio hos en hopphäst kan jag tycka..?
Kan vara något. Skall kika på det. Nej absolut ingen dressyr-uppförsbacke men lite lättare front hade jag önskat och att den inte är tung/byggd i nedförbacke. Men skall kika på honom. Tror jag hade honom på listan förra året.
Tillägg: minns genast varför han föll bort, han är skimmel. Min är också skimmel och jag vill helst ha chans att få något annat men färgen är inte alls å andra sidan!