Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sorry, blev bara så nyfiken då jag sökte på honom för ett tag sedan och hittade typ inget av intresse då så tänkte mig inte för...

Nu finns det en sida!

och jag kan aldrig skriva för många gånger hur mycket jag uppskattar mina egna Lambobarn:love:

Vad är du rädd att linjeavla på? Du får visserligen bde Bernstein och Florestan dubbelt, men det är så långt bak att jag negligerat det. Jag kommer också att använda Luxus på ett Figaro R sto

Var lite fel uttryckt av mig:). Mer tänkt som en förfrågan angående kombinationen, då det finns släktskap i flera led. Men då vet jag att man gott kan strunta i det om släktskapet ligger så långt bak. Superhäftig hingst.
Jag kör på mitt första val Dalwhinnie som min avelskunniga vän rekommenderade från början.

@Görel syftar du på stall M's sida eller finns han på språngrulla?
jag ska inte betäcka i år men är läskigt sugen på honom nästa år.
Är det nån som lagt honom på fullblod? det är främst fronten på min som behöver förbättras.

@Pontevecchio jag såg honom inte på språngrulla när jag kollade härom dagen.
Jag har lagt honom på mitt sto som är hälften xx och båda avkommorna är väldigt ädla. På mina uppfödningar har han förbättrat typen, d v s kortat av mammans långa linjer. Den ena har fått bättre framparti än mamma, den andra har fått mammas. Han har också gett avkommorna luft i steget.

Visserligen busar hon lite men du kan ändå se vilket steg hon har. Mammans alla avkommor är mycket taktmässiga men jag tror nog att Celia är bäst

Celia är jättefin, håller med dig om att hon är det bästa syskonet.
@SaraMara har en toppenfin avkomma till honom också, därav mitt intresse.

Mitt sto är ju kort, hade egentligen behövt längre hals men jag gillar gummibollar.

10366068_10152105974606631_793518524902757914_n.jpg

Ny bild på tanten, 20 bast och fick föl förra året.

Masse har också fött upp ett gäng, det var henne jag var i kontakt med när jag gjorde Cedilj.

Hade Cézanne varit yngre hade jag gjort ett Lambobarn varje år för jag är så nöjd med kombinationen.

Angående Lambo så funderade jag på att använda honom förra året men ägaren var hopplöst svår att få tag i och kunde inte svara på var han skulle stå etc. eller när han skulle komma ut på språngrulla. Jag ville inte låta flera brunster gå till spillo utan valde helt enkelt en annan hingst. Kanske lite mer ordning i år? Hade nog kunnat tänka mig att använda honom men nu blir det inte fler betäckningar här.

Vill ha lite rå om hopphingstar med bra exteriör, framförallt som lämnar en bra front och halsansättning. Till ett fullblodssto med lite långt ansatt hals, något överbyggd bak och något långa kotor bak men med vackert huvud och för övrigt hyfsat korrekt benställ, rör sig hyggligt och hoppar med bra teknik.
Har funderat på Red hot chilli (med frågetecken på kotorna) och Canterbury (som årets föl är efter). Fler ideer för jag har fastnat här!

Mitt sto ska semineras med Dalwhinnie förhoppningsvis nu i veckan. Jag har ingen reservhingst som alla pratar om att man ska ha.. Finns det fler dressyrhingstar med levande föl avg.?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka