Funderingar Hingstvalstråd 2014

@Wine-tee ok :) då såg du kanske att hennes syskon har fina siffror ( hon är sämst i syskonskaran om man utgår ifrån siffror treårs, måste varit oklar) och vilka hingstar dom är efter, dock ingen av de hingstarna skulle jag vilja lägga på henne. Ändå lite kul att kolla bakåt, vad som blivit bra osv.

Ska föreslå BH Zack, se hur dom resonerar kring honom.

Jo jag såg att helsyster hade riktigt bra poäng, och övriga syskon även dem. Personlige skulle inte jag heller välja Bocelli trots hans goda förvärvning. Typmässigt är han ganska lik ditt sto, och jag gillar inte hans rygg/bakbensverkan. Weltman är fin men lite omodern och då tänker jag att det blir svårare att sälja en unghäst e. honom om den inte har meriter redan.

ja precis, och en omodern typ vill man gärna undvika på ett sådant sto, även om hon har en stark överlinje är hon inte modern.

Jag är nöjd över ungarna hon redan fått, men ZW blev lite hårt som sagt, HC avkomman dock har ett väldigt trevligt huvud! Av dessa två hingstar gillar jag igentligen ZW mer men kombon med HC blev bättre, så bra att jag själv skulle vara öppen för ett helsyskon.

Det senare :-)

Okej. Ja det var ju inte jättevanligt. En koll på språngrulla har hittils kammat hem de närbesläktade Caramgue, Casiro och Caressini L som har en farmor som är e. Caletto II.
Caressini L har dessutom Caletto II i tredje led på mödernet också vilket (om jag räknat rätt) betyder att han är ca. 1.6% inavlad på Caletto II.

Okej. Ja det var ju inte jättevanligt. En koll på språngrulla har hittils kammat hem de närbesläktade Caramgue, Casiro och Caressini L som har en farmor som är e. Caletto II.
Caressini L har dessutom Caletto II i tredje led på mödernet också vilket (om jag räknat rätt) betyder att han är ca. 1.6% inavlad på Caletto II.

Det är väl inte värst ovanligt men jag har lite svårt att bestämma. De behöver inte finnas på språngrulla.

Ojsan, det var billigt! Men han är inte inlagd på språngrulla än
Om mitt sto inte tar sig med Luxus (vilket jag iofs tror) och vi behöver byta hingst så är Lambo ett alternativ, på så vis så får jag in samma blod som min gammelvalack (e. Ganesco)

Clarimo var jag väldigt inne på men är osäker på exteriör + benställ. Hetaste kandidaten just nu är Cristallo I.

Hej allesammans!

Skulle verkligen behöva lite resonemangshjälp runt Hip Hop kontra Fetcher N.

Jag tror verkligen på Feliciano-blodet till mitt sto, och gillar dem båda men nu har jag kört fast. Jag vet ju mina egna argument för och emot dem båda - nu är jag nyfiken på era? Som individer och avelshingstar då - till mitt sto och hennes stostam matchar de båda två, om än på olika sätt - så den aspekten kan lämnas nu i de spontana tankarna.

Hur uppfattar ni sedan marknadens åsikter om avkommor till dem båda? Nu har ju dock Hip Hop betydligt fler ( - men också lite högre index).

jag funderar för fullt över hur jag ska göra i år, mina ston var tyvärr tomma vid koll i mars :( så det blir inga föl alls här i år. Har ingen aning om när eller hur det har hänt något, tomma är det... Lånestoet har åkt hem och det lutar åt att jag betäcker två av mina ston.. Funderar på hingstar allt jag kan, kommer inte fram till något alls känns det som.
Största kandidaterna är Armani Code till Cortus-Ceylon stoet och Cabachon till For Pleasure-Jalisco B stoet. Men jag har inte åkt iväg med dem än och jag har ingen motivation just nu heller :crazy:

Hjälp..börjar få kalla fötter. Har ju i det närmaste bestämt Dalwhinnie men så kollade jag upp Luxus CML. Det blir då rätt mycket linjeavel.. ( Mitt sto: Figaro R-Bayron-Ganesco ). Han hade dessutom väldigt bra villkor till selektions ston. Vill få upp fronten, förbättra skritten, rörliga, väl undersatta bakben. En ridbar individ med trevligt psyke som kannske också kan skutta/terränga lite..Mitt sto hoppade 8-8 som treåring. Så..ska jag hålla fast vid mitt förstahandsval eller ?

Hjälp..börjar få kalla fötter. Har ju i det närmaste bestämt Dalwhinnie men så kollade jag upp Luxus CML. Det blir då rätt mycket linjeavel.. ( Mitt sto: Figaro R-Bayron-Ganesco ). Han hade dessutom väldigt bra villkor till selektions ston. Vill få upp fronten, förbättra skritten, rörliga, väl undersatta bakben. En ridbar individ med trevligt psyke som kannske också kan skutta/terränga lite..Mitt sto hoppade 8-8 som treåring. Så..ska jag hålla fast vid mitt förstahandsval eller ?

Vad är du rädd att linjeavla på? Du får visserligen bde Bernstein och Florestan dubbelt, men det är så långt bak att jag negligerat det. Jag kommer också att använda Luxus på ett Figaro R sto

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka