Funderingar hingstvalstråd 2013

Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Härligt att se att nån mer tycker om honom! Trodde nästan jag var ensam om det ;)
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Cirkus: tack för motiveringen! Du fick mig att tänka till där o jag älskar ju Irco Marco linjen.

Fenestra: toppen! Jag hade glömt bort fetcher som var en tidigare favorit hos mig. Har sett honom live å han verkar jätte trevlig dessutom.

Men jag tar gärna emot fler förslag från den som orkar!;)
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Hugger sista!:)

Har en -10 samt hennes mor som ska betäckas nästa år. Dottern, Calla, är e: Florencio och mamma, Carro, är e: Rubinstein.

Carro har lämnat bra med SD I, så där finns då förutom SD I även SD II på förslag. Men även Temptation, Jazz, Sechuan. Hon fölar sent i år och kommer få stå över för att vara i fas nästa år.

Till Calla funderar jag på Shooting Star, Herzensdieb, Zuidenwind, Abanos mfl.

Sen så har jag ett rp-sto som jag är sugen på att lägga Ravell på eftersom de kommer ur samma fullblodsstofamilj. Men henne är jag inte säker på att jag betäcker.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Jag gillar Royaldik, men har är tyvärr en okänd hingst i Sverige.

Heraldik-sonen Herald tävlas nu av Eric Lamaze. Herald finns tillgängligt på fryst. Ett par lovande barnbarn är Mighty Magic, Black Jack (står hos Ludger Beerbaum), Arctic och Contano.

Herald och Mighty och Black Jack visste jag om, men inte de andra :D Sen finns väl H-Ekwador också.

Jag måste väl bestämma mig om jag vill ha en fälttävlanshäst eller hopphäst.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Tänkte först starta egen tråd men jag kanske kan få hänga på här? Hade inte tänkt betäcka i år men har nästan ändrat mig...:o Har ett 6-årigt sto e. Cardento-Irländsk mamma troligtvis med mycket fullblod. Hon är rätt liten ca 162 cm men framförallt väldigt finlemmad o skulle behöva lite mer massa. Ngt utåt tåad fram men för övrigt fin exteriör. Har gjort ett par starter 120 o hoppar super, bra galopp o skritt normal trav. MEN hon är ngt vass i humöret så jag söker snäll hingst med dokumenterat snälla o trevliga avkommor och fölet är tänkt som fälttävlans häst.

Söker hopphingst med goda gångarter, som ger lite storlek på avkommorna, och med bra gångarter. Några förslag?

Cohiba! Nästa år är visserligen de äldsta endast två år, men han verkar lämna fin typ och gång och lär lämna fin hoppning också:). En vän har en jättesöt ettåring efter honom som hon fått med sitt xx-sto med lite tveksam benställning. Ungen har ett ljuvligt psyke och trevlig typ!

Såhär ser den ut som lurvig ettåring:
424134_263898250356637_100002093931261_628963_82406710_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Novali, Cosmeo? Jag har bara sett snygga avkommor med bra gång och hopp!
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Efter att ha sett Flyinges hingstvisning så finns det bara en kvar....Diarado ;) Jag måste bara skaffa ett extrajobb och spara ihop till det.... Uppfödaren t min häst kommenterade det såhär "Då får du fånga avkomman i farten".
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

fiorano: Cohiba är jättefin men lite för grov för även om min är finlemmad så är hon ju e. Cardento=rätt grova hästar och dessutom mamma från Irland så det lär finnas kallblod nånstans!:D

Hippocampus: Har inte sett nåt e. Cosmeo, vet du nåt om temperament?

sushmeister: Fullblodskackel på min Grålla???:eek:;):D

KL

Har fått info om att Nobels fälttävlans avkommor är mycket trevliga i temperament och har varit lätta att hantera i alla lägen. Lutar mycket åt honom i dagsläget men jag kommer titta vidare.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Titta på Dwyfor Topaz, 2013 kanske han faktiskt har presterat något
också! :D

Men han är FIIIIIN :d

Dock sektion D, men det kanske inte gör något?
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Jag vet inte om det finns kvar, men Leuthen annars?

Cosmeo- vad jag har sett och hört är de där fölen (har bara sett föl) närmast perfekta :D Vackra att se på, rör sig bra och har ett trevligt och lugnt temperament.

Nobel- ingen kan ta ifrån honom hans meriter, men personligen undrar jag om det finns någon tråkigare hingst :p
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Han har inga resultat alls? Jag kan inte hitta något om exteriör eller gångarter?
Sen så är han inte godkänd? Eller har han licens utomlands?
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Ha ha ja det är ju tur att smaken är som baken men gå in på Stall Poohs hemsida om du vill se vad den "tråkiga" hingsten ger för avkommor!;)

Men som sagt än är det ju ett par månader kvar till betäckning så jag överväger alla förslag. Cosmeo var ju väldigt snygg iaf!:love: Men Leuthen är inte en av mina favoriter, då är Fetcher N närmare position nr 2 efter Nobel i min lilla skala...
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Jag gillar både Fetcher och Nobel, men hur kan du tycka att Cohiba är för grov om du inte tycker de två är det? :p
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Oj, det visste jag inte...
Jag visste bara att han inte tävlats (ännu), men i o m att han går i
avel så trodde jag blåögt nog att allt var i ordning... :o

Jag vet bara att han är SNYGG och dansar fram! Ridbarheten är det inte
heller något fel på.

Sorry...
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

det var ju det jag skrev, hingsten har bra avkommor och bra prestationer, men han är ju så "tråkig" i sig. Ingen utstrålning...ingenting. TYCKER JAG. Alla behöver inte tycka som jag :p
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Han står under "Hingstar som innehar utländsk licens eller löst licens via veterinärintyg" så kan vara så att han är visad i wales men misstänker att han inte är visad alls då jag inte hittar några resultat eller utländska avkommor och har för mig att Dwyfor slutade med avel någon gång runt 2009 (men det säger förstås inte att han inte är köpt och visad av någon annan där innan han kom hit). Stammässigt är det inget fel på honom men jag är lite gammeldags av mig och tycker inte man ska avla på hingstar (speciellt welsh) som inte är visade med 40 p exteriört eller mer.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

*kl*

Jag håller på och drömmer mig bort lite... Har ni några bra idéer på vad man kan lägga på ett sto med denna stam? http://blup.se/sv-SE/horses/223308-florencia-56-swb Äger nämligen en helsyster till den och har redan börjat fundera :D
Det är alltså en dressyrhingst jag söker. Såhär spontant är det en hingst som ger lite storlek jag vill lägga, då de kommer bli ca 160 cm mankhöjd. Min dam är svart (denna är fux), inte för att det kanske spelar roll men ändå...
Kram Magda!
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Novali, Cosmeo? Jag har bara sett snygga avkommor med bra gång och hopp!

Cosmeo is da shit!:love::love: Har nu också sett avkommor efter honom och föll som en fura! Han präglar dom verkligen och de verkar jättetrevliga i temperamentet så HONOM ska vi ha!

Tack så hemskt mycket för tipset, hade aldrig tänkt i de banorna...:)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: athena
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 551
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp