Fundering ang. Gröna Kortet

B

Belleriet

Jag har somsagt en fundering angående Gröna kortet.
Min lilla kusin har en ponny i vårt stall och brukar rida med mig. Nu är det dags för henne att komma ut på tävlingsbanorna.
Det enda problemet är Gröna kortet. Kusinen är bara 11 år och man brukar ta Gröna kortet vid ca 13årsåldern tror jag.
Då ska en målsman ha hennes Gröna kort, men hennes målsman är inte särskilt intresserad av hästar oturligt nog(men skulle kunna ta det i alla fall eftersom h*n är väldigt flexibel) och det går inga kurser förrän om ett bra tag, och vi vill ut och tävla nu!:)
Däremot har jag Gröna kortet(vi är alltså kusiner) och jag har frågat runt lite och folk tror olika, vissa påstår att hon kan tävla ändå, om jag är med på tävlingen, eftersom jag har kortet. Stämmer det, eller är det vårdnadshavare/målsman som skall ha detta?
I såna fall: Om vi båda ska tävla, går det bra då med, eftersom jag kanske inte kan vara med henne just hela tiden om jag ska t ex värma upp min egna häst(kusin har cponny, jag dponny), för man måste väl vara en medföljare och närvarande hela tiden? Eller?:)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fundering ang. Gröna Kortet

Det behöver inte vara målsman däremot måste medhjälparen (den som har det gröna kortet) vara myndig

Senast ändrad:

okej, alltså 18 år och uppåt?

kom igen, jag vill ha flera svar!!

okej då går det inte:) får fixa det på något vis. men jag har för mig att grönakortetkurserna brukar vara i början på året, hoppas det inte är för sent..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 503
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 710
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var på en föreläsning igår om sorgbearbetning. Den var verkligen bra! Riktigt bra, gav mig jättemycket! Det är verkligen inte allt...
Svar
0
· Visningar
1 287
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025