funderar på islandshäst....

mag

Trådstartare
Har ett varmblod på foder nu, en mysig och snäll fröken som jag rider och ungarna pysslar med. Men känner att det är så synd att inte ungarna kan rida henne, för hon är alldeles för stark och het. Har egentligen inte gillat islandshästar förut, men efter att lärt känna två, så inser jag hur mysiga de är och att vi skulle kunna ha glädje av den alla tre, både med pyssel och ridning, vad tror ni ??? och tror ni att det går att få tag i på foder ??? De är ju så dyra så vi skulle aldrig ha råd att köpa...

Det går att få tag på islandshästar att ha på foder men, det är mycket svårt. Det bästa är om man känner någon som har islandshästar och kanske behöver lite avlastning.

Få islandshästar lämpar sig dessutom som barnhästar. Islandshästar har ofta mycket vilja och det är lätt att förstöra gångarterna. Men, med rätt häst och med en vuxen som rider till hästen och lite äldre barn, i alla fall över 10 år så kan det säkert gå det med.

forsök å annonsera,jag har sett många annonser ute på islandshästar her på buke förut och andra ställen,även i tidningar

Det är ju ganska svårt att få tag på en islandshäst på foder. Dessutom håller jag med om javill, islandshästar är egentligen inga barnhästar, utan de är starka och envisa.

Varför inte prova en maxad D-ponny som både stora och små kan rida på, och som generellt är billigare än isisar? :angel:

Är man inte ute efter gångarterna och massor med go och vilja så finns det både bättre och billigare alternativ än isisarna... Varför inte en connemara eller fjordis?

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 811
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 181
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka