Fullblodshingst, kan nån hjälpa???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rigoletto
  • Startdatum Startdatum
R

Rigoletto

Jag undrar om det finns någon som vet nåt om en fullblodshingst som heter King of Spain xx ?
Jag har varit inne på pedigree all breed så jag har sett stammen, men vet liksom inget om den.Bra eller dålig?
Nånstans man kan läsa om honom??
Tänkte om det finns några "fullblodsfreak" här som kan hjälpa mej!! :smirk:

Sv: Fullblodshingst, kan nån hjälpa???

Vet inget direkt om hingsten ifråga men han har några klassiker bakom sig. Bland annat Tudor Minstrel och Grey Sovereign.

Grey Sovereign har visat sig matnyttig i sporthästavel och via sin sonson Silver Matal har han nedärvt sig till Selle Francais hingsten Silbersee som exporterades till tyskland där han förutom att tävla internationell hoppning blev far till Silvester som blev far till bland annat Silvano N som tävlat svår internationell dressyr.
Min användarbild hade Grey Sovereign som far morfar och gick svår fälttävlan och har även en son som tävlar internationell fälttävlan tom tvåstjärnig nivå.

Tudor Minstrel är en sådan klassiker som man hittar exempelvis bakom fädernet på avelshingsten Lauries Crusador som verkar i Tskland.

Ingen orsak :) har du en häst med honom i sig?

Ja, King of Spain är hennes morfar.

Vad har du mer i henne då? Fullblod eller halvblod :)

Hon är efter Epson så det är halvblod/fullblod.

Rigoletto skrev:
Jag undrar om det finns någon som vet nåt om en fullblodshingst som heter King of Spain xx ?
Jag har varit inne på pedigree all breed så jag har sett stammen, men vet liksom inget om den.Bra eller dålig?
Nånstans man kan läsa om honom??
Tänkte om det finns några "fullblodsfreak" här som kan hjälpa mej!! :smirk:

Hans farfar Tudor Melody har även lämnat den fine hingsten Tammer Fors som gjort en hel del nytta inom ridhästaveln. :)

Ja Epson får du fråga någon annan om :p om du nu inte redan vet allt om honom, jag är ju mestadels en fullblodsnörd :angel: , på alla sätt och vis ;)

Ja, Epson vet jag ganska mycket om !

Men nu vet jag ju lite mer om fullblodet oxå, tack så mycket för svaren :)

roslagen skrev:
Vet inget direkt om hingsten ifråga men han har några klassiker bakom sig. Bland annat Tudor Minstrel och Grey Sovereign.

Grey Sovereign har visat sig matnyttig i sporthästavel och via sin sonson Silver Matal har han nedärvt sig till Selle Francais hingsten Silbersee som exporterades till tyskland där han förutom att tävla internationell hoppning blev far till Silvester som blev far till bland annat Silvano N som tävlat svår internationell dressyr.
Min användarbild hade Grey Sovereign som far morfar och gick svår fälttävlan och har även en son som tävlar internationell fälttävlan tom tvåstjärnig nivå.
Tskland.

Mitt sto Pamela Sacc e: Lotus Pool har Grey Sovereign som morfars farfar (PAMELA SACC (SWE)-PAMS GLEAM (IRE)-SOVEREIGN GLEAM (GB)-SOVEREIGN PATH (GB)-GREY SOVEREIGN (GB)-NASRULLAH (IRE))
Hon är inte mycket hoppad eftersom hon forfarande löptränas med har mycket hoppvilja! Kanske kommer från honom
Har en bild på honom hemma och han ser väldigt trevlig ut.

18.jpg

Jag la in din hästs stam på denna sidan inte alls någon dum stam även om den inte blev helt komplett. Bold Rulerblodet är för mig visserligen lika med det som för muppgenen :devil: vidare genom fullblodslinjerna men det kommer vackra och talangfulla hästar därifrån både inom galoppen och ridsporten :) Har själv haft två stycken monster :eek: ;) med det blodet i sig :)

Kan man lägga in sin egen häst där oxå??
(Fattar inget om datorer :crazy: )

Ja det kan man :) och även på allbreedpedigree sidan!

Det vet jag inte, men det kan vara värt att undersökas ;)

Åh, hur gör man då??
Är det lätt, alltså står bra förklarat hur man ska göra??
Kostar det nåt??

roslagen skrev:
Bold Rulerblodet är för mig visserligen lika med det som för muppgenen :devil: vidare genom fullblodslinjerna men det kommer vackra och talangfulla hästar därifrån både inom galoppen och ridsporten :) Har själv haft två stycken monster :eek: ;) med det blodet i sig :)

Jag tycker att avkommorna efter Lotus Pool är synnerligen trevliga, så han verkar inte förra vidare så mycket av muppblodet....

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 547
Senast: Tuggben
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 189
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 504
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London