Sv: Fullblod i halvblodsaveln
Kan tänka mig att hon kom sist

för hon är inte snabb på det sättet som en galoppör bör vara, även om hon är ganska kvick för att vara ridhäst=)
Däremot lär hon bli en omhoppare utan dess like för tittar jag åt höger över hindret då landar hon i högersväng och vänder så man nästan tippar av

åt andra hållet...hon är så dj-a häftig.
och i serier om man har sin höft lite mer tillbaka så drar hon snett som om man skulle slita henne i käften..., och kan ju inte styra henne med tygeln samtidigt åt ett håll,som jag vänder henne med "vikten" åt annat håll,då blir det ju dubbla budskap!!(för jag kan ju inte bli arg på henne när det är jag som med min kropp talar om nåt..även om det inte syns med blotta ögat)Det är bara gör om,gör rätt. Ingen läromästare, men gör jag rätt så gör hon allt för mig.
andra som ser på kan tycka att hon "dummar sig" men jag VET ju att oj nu har jag inte rätat upp mig från svängen,,,(eller som när jag gör en "för hård" halvhalt(mot hindret, ej i dressyren) då hoppar hon rakt upp i luften i en capriole

De på läktaren bara glor med stora ögon och jag bara skrattar...
Så för mig gäller det: SITT RÄTT ELLER SITT AV

Man lär sig mkt. Kan tänka mig att många hyperkänsliga hästar lätt kan bli missförstådda...(som det med capriolen*HIHI* jag vet ju att det inte är en dumhet eg utan att hon inte riktigt vet var hon ska ta vägen ur halvhalten..men många skulle se det som en..)
Är era fbl så??
/Helena som fortfarande förvånas varje dag över denna ambitiösa häst.