Full patte!

Jag såg avsnitt tre idag och kände att det var något som skavde lite :( Kändes som att det var en del som fattades. Delen där man inte _bara_ upprepar alla föreställningar om hur rasifierade är och beter sig "egentligen" utan att motsätta det. Nog för att jag vet att de driver och att de inte sitter på sådana värderingar, men i alla fall - det känns inte helt hundra. Det här blogginlägget säger det bättre än mig: http://amrahamra.wordpress.com/2014/05/09/full-patte-lyckades-inte-riktigt-med-sin-rasistiska-satir/

Har sett lite grand och gillar det jag sett hittills, saker man kan och inte kan göra naken tex. Näck med motorsåg i träd, respekt!

Liknande trådar

Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 388
Senast: Ullmerkott
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
L
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 582
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar