Frysmärkning och registrering.

gladys

Trådstartare
Var i väg och frysmärkte 1 åringen i torsdags.

Blev lite förvånad. Har dom slutat med blodprovet? Dom ryckte iof några strån ur svansen, tar dom DNA därifrån??

Å hur funkar det med passen? Dom tittade ju knappt på hästen..

Sv: Frysmärkning och registrering.

DNA test tas på taglet, skulle tro att det har ersatt blodtypningen, det är väl mer tillförlitligt... Tycker nog att de borde ha kollat passet noga:crazy:

Mhmm.. Hästen stog med ena sidan mot en vägg och jag stog vid huvudet, så han kan inte ha sett mycket..

Men visst är det obligatoriskt med hästpass nu? Eller krävs det att man ansöker?

Passet kommer när pållen blivit färdigregistrerad, du behöver inte göra separat ansökan.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 986
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 283
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 036
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka