Frysmärkes-sökning??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HoppFantasten
  • Startdatum Startdatum
H

HoppFantasten

Vet någon var man kan söka stamtavlor/liknande på frysmärkta nordisar? (Nordsvensk brukstravare). Om man har numret alltså, och var kan man söka på araber? /D.

om de är registerade travare bruka man väl kunna söka på ATG´s sida...

:confused: Asså inte heter det Nordsvensk Bruks travare?
Antingen är det ju en Nordsvensk Brukshäst och då är det fråga om den kraftigare typen som bl a används som arbetshäst eller så är det Nordsvensk Travare (eller Kallblodstravare)som är den lättare typen och som finns bl a på travbanorna.
Nåväl, vi hittade vår Kallblodstravare som är frysmärkt genom att gå in på ATG sidan. Kan tyvärr inte adressen så här på rak arm men skriv ATG så hittar du nog. Sen klickar du där det står :sök sportinfo. Där skriver du i reg nr så hittar du nog hästen. MVH Susanne :)

:confused: Asså inte heter det Nordsvensk Bruks travare?
Antingen är det ju en Nordsvensk Brukshäst och då är det fråga om den kraftigare typen som bl a används som arbetshäst eller så är det Nordsvensk Travare (eller Kallblodstravare)som är den lättare typen och som finns bl a på travbanorna.

Det är idag två skilda stamböcker (har varit så sedan tidigt 1960-tal).

Antingen är hästen en Nordsvensk häst eller en Kallblodstravare.
Det finns inget som heter Nordsvensk travare i Sverige, däremot är det många som felaktigt kallar Kallblodstravaren detta.

Är det en Bruks är den INTE frysmärkt och finns troligen med i Stambok för Nordsvenska hästen.
Kallblodstravare är frysmärkta och finns att hitta på Sök Sportinfo/Häst

Läs mer här (en gamal tråd om Nordsvensk kontra Kallblodstravare).

:o Ja f`låt då. Jag VET att det är skilda stamböcker OCH att det heter Kallblodstravare. Men Nordsvensk travare är lite mer känt i "folkmun". Men okej det är väl bäst att vara noga för att undvika missförstånd. Hur som helst så är det en attans trevlig och mångsidig ras :banana:

på travsport.se kan du klicka på sök sportinfo och sök häst.
där får du dessutom en stamtavla som går 5 generationer tillbaka. du kan även söka på hingstars avkommor.
dock går det bara att söka på travhäst raser...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 013
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 448
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj