Frustrerande....*långt*

Timsetim

Trådstartare
Hund eller barn, vet inte under vilket forum detta egentligen passar. Men det är hundägare jag vill ha råd ifrån så det får bli här iaf. :smirk:

Jag är gravid, är beräknad till 2/5 men väntar tvillingar så jag planerar för att de kommer tidigare. I förberedelserna kring det som komma skall ingår att ordna så att vi har någonstans att lämna hunden. 9 gånger av 10 som vi ska någonstans så följer vovven med oss. De kanske två gånger om året som vi ska vara borta längre tid, typ över en helg, och han inte kan följa med så har vi lämnat honom hos sambons föräldrar. Detta går någon enstaka dag men är inte optimalt. De har själv tre hundar som inte går ihop, med vår blir det en fjärde. Så det blir ett evigt pusslande för dom när hundarna måste hållas isär. Eftersom jag vet att sambons mamma är den som har det största ansvaret och tycker att det är jobbigt så vill jag helst ordna det på annat sätt nu inför förlossning osv.

Redan i november tog jag upp detta med min sambo, som hade hunden innan vi träffades. Min tanke var att börja i god tid och försöka hitta någon som kan passa honom. Så att vi skulle hinna vänja in honom vid det nya stället. Efter att ha tjatat i någon vecka så la jag ner det och tänkte att då får sambon fixa det själv. :smirk:

Nu har vi fått erbjudande av min brors sambos syster att de kan tänka sig att passa honom. De erbjöd sig utan att vi frågat. Det hade passa perfekt eftersom de bor i samma stad som jag ska föda, dvs vi kan lämna honom på vägen. Men sambon är av någon anledning osäker. Får inget riktigt svar.

Min åsikt är att vi kan varken lämna hunden hemma eller i bilen. Eftersom det är våra första barn så kommer jag att vilja ha sambon hos mig så mycket som möjligt plus att om det (gud förbjude) skulle bli komplikationer så kanske vi får vara mer än normalt på bb.

Ja ni kanske förstår varför jag vill ha detta ordnat innan det är dags. Men hur och vad ska jag göra?? Detta är typiskt min sambo. Det har hänt förr att vi ska göra något och jag har i god tid tagit upp att vi kan nog inte ta med hunden, typ till bröllop som varar en hel dag. Men det är inte förrän i sista sekund som han fixar någon passning. Men nu gäller det något större och jag vill inte åka in och känna att hunden kommer i kläm.

Allt detta har jag förklarat för sambon men han tycker att det ordnar sig. :crazy: Jag blir tokig.

Vad göra? Ska jag bara lägga ner eller? Detta är kanske svårt att ge något tips på, skrev nog lite för att få det ur mig....:smirk: ;)

/Timsetim

Sv: Frustrerande....*långt*

Ett tillägg! Att lämna honom på hundpensionat tycker varken jag eller sambon är ett alternativ då han gärna stressar upp bland andra hundar. Han har blivit bättre, men kan vi ordna det på annat sätt så vore det att föredra.

/Timsetim

Det här är ju en rätt vanlig orsak till irritation mellan människor - att man har olika uppfattning om bråttom det är med saker. För dig är det säkert rätt nära till förlossningen och du inser att de nog kommer tidigt eftersom det brukar bli så med tvillingar. För sambon är det långt kvar och hur mycket tid som helst. Man kan inte göra så mycket åt det här annat än att förklara att det är viktigt FÖR DIG att ha förberett allting i god tid och om han inte tycker det är viktigt för sin egen skull kanske han kan göra det för att det är viktigt för dig?

Annars tycker jag att du själv ska boka med din brors sambos syster. Säg till dom att du är jätteglad att veta att de ställer upp men att ni också letar någon på närmare håll (om det nu är det som kniper för din sambo, annars får du hitta en annan lämplig nödlögn). Och så berättar du allt för din sambo. Om han får tummen ur och fixar nån annan hundvakt är det bara att lämna återbud. De tar säkert inte illa upp för det. Och fixar han inte nån annan så vet du ändå att det funkar när det blir dags så du kan koppla av.

Men innan du agerar, tryck lite på sambon för att få klart för dig om han tror att det inte blir bra för hunden där. Han kanske vet något som inte du vet.

/Lejonelle

Nä nu får han kläcka ur sig vad det är med systern eller ej. Ni måste ha bestämt innan vart han ska och snabbt ska det gå att lämna hunden också. Ni kommer ju att ha viktigare saker för er och det troligtvis en bit innan utsatt datum :D

Skulle han få vara på pensionat för att ni inte hittar annan lösning så må det vara. Det är inte var dag man får barn och jag tror allt att han överlever även om det inte är världens roligaste.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 693
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 238
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar