Frusen vovve, vilket täcke?

Sv: Frusen vovve, vilket täcke?

Jo det borde jag väl veta som har egen djuraffär ;)

Lite allmänt, Limex täcken som någon annan föreslog är i min mening också fina och har bra kvalitet, samma där är de lite dyrare men de flesta av deras produkter produceras nere i Skåne.

äsch då..
men jag måste ha en overall, en sån där modell har jag redan..

Haha, självklart, men jag jobbar också på djuraffär.
Dock vet ju du bättre som ägare av en :angel:

Denna köpte jag på Granngården förra året. Tjock och står emot väta. Inte så jättedyr heller. Men jag minns inte märket, det står inte på den. Bara Breath Time, det kanske är märket eller så står det bara så på den.

14249677.jpg

14249701.jpg

Håller med! Dessutom är de snygga:D

Har det blå/grå fleecefodrade täcket till min phaléne och det röd/bruna till norfolken och de sitter som en smäck på båda två trots helt skilda kroppstyper!

fs_6270.jpg

fs_8407.jpg

Fast det är synd att det blå verkar ha utgått? Ville haft overall i samma färg!

*kl*
Vilken gammal tråd ni plockat fram, men det börjar ju bli aktuellt nu igen.

Jag köpte ju som jag skrev tidigare i tråden ett hurtta täcke till min vovve förra vintern.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_97/16490000-16499999/640x480/16490511.jpg
Bra kvalité, bra passform... men om man ska ha det för kylans skull så får det nog inte vara kallare än några minusgrader. Har haft flece och stickade tröjor under täcket och då har det gått bra även om det varit lite kallare.
Sydde en overall i flece förra vintern och måste ha något likande i vinter också.

Så tips på overaller önskas, de ska vara fodrade och vatten avvisande.

:bow:

Tycker det verkligen är jätte svårt att hitta overaller som är fodrade och vattenavvisande :crazy:
Jag har fått köra med fleeceoverall och regntäcke förut men nu har jag hittat en overall som är vattentät och fodrad, använder den som regnoverall:
Lucky_regnoverall.jpg

Lättast är nog att hitta nån som syr upp hundkläder och säga vad man är ute efter så kan kanske hon/han kanske sy upp det åt en :laugh:

Senast ändrad:

Vad är det för foder i den? Märke?

Kommer väl bli så att jag blir tvungen att sy en själv, men tycker det är så jäkla svårt att sy i flera lager med en gammal och skruttig symaskin. :crazy:

Det är plyschfoder så den kanske inte är så värmande för vinterbruk om man inte har nåt under, den är sydd av en sömmerska så den är "märkeslös".

Ja det bästa är nog att sy själv eller be nån sy upp åt en. Det sistnämnda måste jag göra eftersom jag inte har nån symaskin (och jag skulle nog ändå inte klara av att sy nåt avancerat :angel:)

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 684
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 683
Senast: fejt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka