Frusen vovve, vilket täcke?

Sv: Frusen vovve, vilket täcke?

mäh :mad:
jag ville ju faktiskt ha ett hurtta täcke men det verkar ju inte gå att få tag i här uppe.
fick köpa nåt annat märke, men det var för tight i strl 55 cm så jag ska lämna tillbaka.

du kan ju skicka ett till mig? *blink blink*

hej.. kjag har själv en papillon som är Väldigt frösen av sig... Men jag har ett täcke från Granngården.. skitbra passform och kanonpris.. 195kr i st. 25... men det kostar ju lite mer om man vill ha större.. tror det kostade 295kr i st 50.. Men kolla där.. grönt, inte spec. snyggt men funktionellt.. Vatten/vind- tätt och vinterfodrat med andasfunktion.. får samma känsla av det som hästarnas vintertäcken.. kanon kvalite..

Lycka till i urskogen

åh jag ska iaf lämna tillbaka det jag köpte idag och så får vi se om du kan skicka ett till mig?
det är ju inte värre än att jag får gå tillbaka och köpa ett nytt där :)

du vet vilken modell jag menar va?
en med hela ben och ofodrad (kanske med fleece?). Alla färger utom den med blå/orange går bra och strl 55.
du kan ju kolla lite imorrn eller så :)

Kolla på hemsidan jag skickade och lägg in bild på den så ska jag kolla om vi har det inne.

jag tror det borde vara den här till vänster:
overalls_products_se.jpg

Måste bara säga att Rusta har bra täcken just nu för hund.
Vatten/ vindtätt och fleece foder.
Regntäcke kallar dom det för.
Köpte ett i storlek 35 cm och det kostade ca 45 kr.
Jag vart faktiskt imponerad av passformen.
Absolut värt att kolla upp för den som är intresserad.

bra :)
vet du hur dom är i passformen?
55 på den overall jag köpte var väldigt tight runt magen :o :D
men den var inte reglerbar nånstans...

Jag har en liten frusen vovve jag också, som får ta täcke kalla och ruggiga vinterdagar, speciellt när vi ska vara ute länge.
Har faktiskt köpt två täcken på ÖB, typ bävernylon med teddyfoder i som jag tycker är lagom! Ett för stallet och ett för hemmapromenader, så mamma blir nöjd:D
Har reflex på också vilket bra, slipper man knöla på reflexvästen över...
Kostade typ 59 kr styck, och har absolut bra kvalite till det priset!

Vinterpromenad009.jpg

Köpte iof det förra året, men borde finnas liknande inne.

Hurtta har ingen återförsäljare kvar i Sverige(den de hade konkursade), dock finns det ett finskt företag som har personal i Sthlm (som pratar svenska) så alla butiker i Sverige kan faktiskt fortfarande få tag i det.

åfan, då behöver jag inte känna mig grundlurad alltså :p
fast hurtta täckena var apdyra där jag kollade, 550:- :eek:

De är dyra, och har blivit dyrare med åren, men jag har hittat någon form av overall på nån internetsajt för ca 400. Men det är ju kvalite i grejerna.

Jag har ett Limex täcke till min staff som är väldigt frusen av sig. Tyvärr börjar det bli lite för litet så jag ska jaga rätt på ett nytt.
Sedan så lät jag tillverka en fleecetröja förra året:

Men nu har husse sålt Subarun så jag får väl skicka efter en BMW tröja istället.

Annars så gillar jag verkligen Limex täckena, tycker de är superbra!

ja, fast jag blev lite snopen när jag hade sett samma modell i finland fast då kostade den bara 350:-
ångrar mig djupt att jag inte köpte det då :p

men visst är det kvalitet! och jag är beredd att betala för det också, köpte ju ett okänt märke för 420:- som inte var så mycket att hurra för när det gällde passform.

*knapplån*

Min långhåriga sak är trots ganska frusen av sig. Så jag har köpt hööks komoflage färgade åt min vovve :D Han är lycklig i regnet och skackar inte :d !

Så kolla in hööks, ganska bra passform, men lite med storlekar :(.

Mvh
Emma

*kl*
Tack alla för er hjälp! :bow:
Det Blev ett Hutta täcke, hade bra passform så nu får vi bara hoppas att det är tillräckligt varmt också :D

Vi hade inte dem inne..
Men kommer säkert att ta in dem.
De här säljer vi för 380:- (eller 384 eller vad det nu var)
raincoats_products_se.jpg

_husmusen_ har helt rätt fick jag lära mig igår :angel:

Äntligen var det någon med samma tanke somjag med min dobbis, som hatar regn och kyla. Får nästan putta ut honom för att han ska gå ut o pinka.:cry::confused:

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 684
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 683
Senast: fejt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka