Fruktansvärd mensvärk

S

saffran2

ja det är vad jag har nu. inge kul alls, det började igår och håller på idag. gör ont på vänster sida och svider i mittan av magen, typ där livmodern sitter.
jag ska inte ha mens förens den 19 ca. vad kan då detta vara?
vi försöker ju få barn, kan det ha något med det o göra?

Sv: Fruktansvärd mensvärk

Vet inte om det kan ha något att göra med att bli med barn.
Men kan det inte kanske vara blindtarmen också? Det börjar väll på vänster sida?

Är blindtarmen inte på höger sida?

Jag skulle åka in till gyn, vet inte hur snabbt ett utomkveds märks, om inte annat kan det ju vara en cysta.
Vill inte skrämma upp dig men en kompis fick en cysta, som resulterade i att äggledaren typ slog knut på sig själv och hon fick åka ambulans till sjukhuset och operera bort ena äggstocken.

blindtarmen har inte riktigt dessa symtom..
jag va nyligen inne på gyn och gjorde alla möjliga undersökningar.
och allt såg jätte bra ut såg dom. så någon cysta borde det inte vara.
då borde dom sett det för 3 veckor sen.

Det kan inte vara ägglossning då?
Det kan kännas riktigt rejält!

Fast 3 veckor var länge sen.
Hittade b.la. den här tråden.
Det finns två sorters cystor. Det ena är en äggcysta, alltså ett ägg som fastnar och kapslas in av kroppen. Det andra är en gulkroppshormons cysta. Vid graviditet bildas detta gulkroppshormon och kroppen kan ibland fortsätta och producera detta efter ägglossning, trots att den bode sluta. Detta kan också bilda cystor.

En annan tråd
Dagen innan min mens förra månaden fick jag så kraftiga hugg på hö. sidan vid äggledaren så jag fick uppsöka kk akut.
De kunde inte se ngt speciellt utan sa att det kunde vara en äggcysta som spruckit..
Sedan dess har jag känt av en del hugg (ngt per dag) på samma ställe..

Samt ett inlägg:
kan vara corpus luteum cysta som brustit.... det är inte så där jätteskönt. dessutom kan man blöda rejält, invärtes som utvärtes

Senast ändrad:

hm. ja det är väl bara vänta och se vad som händer. går det inte över så
får jag kontackta gyn..

räknade precis ut att om vi lyckas pricka in rätt dagar nu, skulle jag vara i 2+3 alltså vecka 3. kan man känna något då?:confused:

2+3 är ungefär 3 dagar efter ägglossningen. (Dag 0+0 är första dagen i senaste mensen)

Visst kan man känna redan nu, vissa känner tydligt när ägget fäster och andra inte.

Hoppas du inte tror att jag försöker intala dig att du inte är gravid, vi försökte i 8 månader, och 7 av dom gångerna kände jag massor och hade alla möjliga symptom och blev så besviken när mensen kom. Sen kände jag helt plötsligt ingenting, och testade på dag 28 (normal menscykel 35 dagar) och visst var det positivt!

Sen fick jag lära mig i efterhand att man inte behöver pricka helt rätt för de ska bli barn, tydligen kan ägget själv välja om det ska ta emot någon spermie eller inte! Skulle jag haft ont skulle jag åkt in till gyn! Speciellt för att kolla så de inte är någon cysta eller utomkvedshavandeskap!

nu har det faktiskt släppt.. känner nästan inget. så det är nog ingen fara..
kanske va ägglossningen. men kommer det tillbaka igen så ska jag ringa till gyn.
usch det gjorde russkigt ont..
tack för alla svar:)

Ägget lever i ca 1 dygn, varför sitter du vid datorn :angel:

Har du använd ÄL-stickor? De jag använde reagerade på hormonökningen innan ägglossningen.

Ägget lever i ca 1 dygn, varför sitter du vid datorn :angel:

Har du använd ÄL-stickor? De jag använde reagerade på hormonökningen innan ägglossningen.

haha jag ska snart åka och jobba.. och sambon är inte hemma, men när jag kommer hem ikväll ska vi ha det lite trevligt:D

hoppas verkligen att det tar sig nu. vill så gärna..
nej jag har inte använt ÄL-stickor. kollat lite på nätet och sen följt min kropps signaler.. hihi

ja det är vad jag har nu. inge kul alls, det började igår och håller på idag. gör ont på vänster sida och svider i mittan av magen, typ där livmodern sitter.
jag ska inte ha mens förens den 19 ca. vad kan då detta vara?
vi försöker ju få barn, kan det ha något med det o göra?

Fast vad vill du att vi ska säga? "Du är säkert med barn" eller liknande? Det enda du kan göra är att gå till en läkare eller vänta en vecka till och ta ett test. Att ställa diagnoser över internet av amatörer = dålig idé.

Jo den sitter på höger sida men har hört av många att det kan börja göra ont på vänster sida iaf.

Fast vad vill du att vi ska säga? "Du är säkert med barn" eller liknande? Det enda du kan göra är att gå till en läkare eller vänta en vecka till och ta ett test. Att ställa diagnoser över internet av amatörer = dålig idé.

ne jag menade inte att ni ska säga att jag är med barn lr liknaden. utan om någon annan varit med om någo liknade typ..
förlåt så mycket då, om det störde dig att jag frågade!!!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 318
Senast: monster1
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 787
Senast: mamman
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar