Frontierville

Sv: Frontierville

Nu är jag nervös, folk får extra bonus idag om de röjer mark. Det var redan en person som tog bort mitt kostbara gräs:cry: Undrar om jag ens vågar låta folk jobba på gården idag, jag sparar ju för att få ormar.
 
Sv: Frontierville

Sen en fråga till folk, vill man helst ha en lunch som ger 15 energi eller hellre något annat? Jag nådde nivå 40 igår så jag kan nu skicka lunch som gåva.
 
Sv: Frontierville

Jag vill alltid helst ha verktyg (tack för hammaren :laugh:). Energi har jag i överflöd så för mig tar det bara extra tid att acceptera de gåvorna.
Angående gräset så har jag röjt gräs hos vissa grannar (dock inte hos dig). När grannar kommer till mitt ställe så hovrar jag alltid över dem och tittar på vad de vill göra (får en blå kontur). Är det är något jag inte vill att de ska göra så trycker jag dissmiss. Tyvärr kan man ju inte plocka bort bara den enda sak man inte vill att de ska göra utan man får ta bort allt.
 
Sv: Frontierville

OBS! Tänk på att ni kan skicka 50 verktyg via feeden och ändå plocka 30 st andra saker från den. Det är två olika räkneverk. Det är altså inte så längre att ifall man hjälper sin granne med verktyg så minskar man mängden mat/xp/coins man får in.
Nu kan man både äta kakan och ha den kvar :D
 
Sv: Frontierville

Ja verktyg behöver ju de flesta, fast jag har börjat lägga på minne vilka grannar med hög level som har någon byggnad på gång och de som inte har det försöker jag skicka annat till.

Hur är det med skolgåvorna, ni som kommit en bit i spelet, jag tycker man får massor med såna och undrar hur många som behövs till quests och sånt? Alltså - har man behov av 6 st spitballs och vill man ha såna gåvor dagligen?
 
Sv: Frontierville

Jag fick säja nej nu till två stycken som ville röja bort mitt gräs. Tur att man kan vägra åtminstone.

Undrar också över skolan, min har varit klar länge nu och jag får detta där irriterande brevet varenda gång som jag går in på spelet. Jag borde ju ha allt klart för lärarinnan.
 
Sv: Frontierville

Det svåraste för mig att få var hästbajsen. Ett tips är att du verkligen letar "färdiga" hästar på dina grannars ställen. Det var så jag fick min och sedan fick jag otroligt nog en från min egen icke fullvuxna pålle.
 
Sv: Frontierville

Jag tror att hästar och åsnor har samma bajs. Så ta gärna dem också, dessutom ger grannåsnorna ju alltid en energi. :)
 
Sv: Frontierville

Ja tack det får du gärna, men det märkliga är att jag har andra vänner som spelar frontierville men som jag inte blir granne med, jag har lyckats få en granne ialla fall! ;)


Har du lyckats få en granne? Vad lustigt, vilket sammanträffande... Det har jag också. :angel:

Frontierville är klart roligare än Farmville, jag har blockerat Farmville. :devil:
 
Sv: Frontierville

kl

När man tradar in samlingar så står det ibland att man ska få saker gratis.
Men det får man ju inte alls :confused:

Tex så stod det "free pig" på en men jag fick betala för den alla fall.:confused:
 
Sv: Frontierville

Klicka på "My stuff" längst ner i högra hörnet. Sen klickar du på "Invertory". Där finns alla gratisprylar du får genom att byta in collections. :)
 
Sv: Frontierville

Hur ska man lyckas med 4 juli samlingen? Jag har huggit ner träd i massor hos mina grannar och inte hittar jag något horn.

Och vad ska man använda "batter" till?
 
Sv: Frontierville

Nu vet jag inte om detta stämmer men jag har läst på deras forum att de tagit bort möjligheten att få collectibles från grannarnas träd. Det skulle ineebära att man inte kan hitta hornet :grin:
 
Sv: Frontierville

Jag fick precis en extra powder horn men jag saknar fortfarande hatten. Är det någon som kan byta?
 

Liknande trådar

Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
843
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 789
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Glimra
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp