Frontierville

Sv: Frontierville

Ja, det kommer nya uppdrag och då behövs det lite av verktygen. Men det samlar man i så fall snabbt ihop från feeden. Man behöver gyggnaderna klara för att kunna bygga möbler längre fram i spelet.
 
Sv: Frontierville

Nån som vet hur man ska göra fyrverkerierna?
Står att man ska samla nåt från djuren men vad?
Går man till huset så behövs det salt, men det får jag inte från djuren:confused:
 
Sv: Frontierville

Du ska samla ihop "Manure Collection" som du får av att mata djuren (om jag fattat det hela rätt), då får du en "salt peter" & kan göra ett fyrverkeri, sedan är det bara att fortsätta :D
...så har jag iaf fattat det av vad andra har sagt =)
 
Sv: Frontierville

*kl*

Jag gillar att det är samma material till alla byggnader istället för som på FarmVille.
 
Sv: Frontierville

Knapp

Jag har inte fått någon bonus (energi pch pengar) när jag besöker grannar på 3 dagar! När jag klickat mig in hos första grannen står det att jag har fått alla dagens bonusar. :mad:
 
Sv: Frontierville

Hade samlat alla utom en i manure collection.
Men nu fattas det två alla fall:confused:
Vad trött jag blir, det som man hittat kan ju inte bara försvinna
 
Sv: Frontierville

Hur hittar man 4 juli sakerna? Jag har bara fått en kanonkula än så länge.
 
Sv: Frontierville

Jag har bara fått 2 kanon kulor. Ganska så obegripligt iom att nästan enbart har skött djur hos mina grannar + att jag skördat mina direkt när jag sett dem klara.
Alazzi det gick inte så bra för mig att vattna din bomull. Nägra lyckades jag med det var sådan minnesläck så jag hamnade lite var som hest när jag tryckte. Undrar om det kan bero på alla kycklingarna?
 
Sv: Frontierville

Fick en "Sand drum" när jag klubbade ihjäl en orm! Men lite fler 4 juli-saker vill jag allt se...
 
Sv: Frontierville

Jag har inte haft besök av ormar på länge :( Och jag har nu t.o.m sparat områden där jag har hägnat in och hoppas på att det kommer stenar och annat så att det blir ormvänligt. Så snälla mina grannra, röj inte innanför taggtrådsstängslet! Jag sparar för att få ormar där.
 
Sv: Frontierville

Nu har jag inte tänkt på hur stora dina områden är men jag märkte att jag inte fick något gräs/blommor närmare mina staket än 1 staketlängd. När jag flyttade staketet under ett par dagar så växte det snabbt upp både det ena och det andra. Det var fortfarande en rak fin linje 1 staketlängd ifrån staketet. När jag fått tillräckligt mycket blommor och gräs var det bara att flytta tillbaka staketet utan att jag behövde röja undan något som växt för långt in. Jag tror att även djur, fruktträd och hus hindrar tillväxten. Om du tittar bland mina får och getter så är det inte alls lika tätt med gräs och blommor där och det har inte skett någon röjning på det utrymmet heller.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
843
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 788
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Glimra
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp