Frontierville

Sv: Frontierville

Idag har det hängt sig hundra gånger, men nu har jag i alla fall kunnat plocka lite xp och coins sista timmarna. Men fasen, jag behöver fler grannar!

Här hängde sig sidan (IGEN) i morse och vips försvann ett par grannar i farten :crazy:. De som försvunnit (några härifrån) får gärna lägga till mig igen, för jag kan inte lägga till en enda. Börjar bli rätt irriterad på allt som krånglar hela tiden..
 
Sv: Frontierville

kl

Jag tycker också att det verkar roligare än de ex FV. Tyvärr verkar mina kompisar tröttnat på att spela (antar att FV dödat intresset) så jag skulle också behöva grannar.
 
Sv: Frontierville

Har också fastnat på det nu.
Fler som har problem med att det ibland inte går att skörda?
 
Sv: Frontierville

Skörda går bra, men grannar som finns i listan på mina grannar finns inte på spelsidan.
 
Sv: Frontierville

Jag blir galen!!

Mina vänner ser mig och kan besöka mig i spelet men jag ser inte dem! :mad: 3/5 vänner strular/har strulat. Inget problem alls för dem med mig. Mina spelande vänner syns under "mina grannar" men de dyker alltså inte upp på panelen. Någon mer som har samma problem?
 
Sv: Frontierville

Ah, en till med samma problem. Även om jag tycker synd om dig är det skönt att inte vara ensam med problemet. ;)
 
Sv: Frontierville

så var det rätt länge för mig även i farmville, vete sjutton vad som är problemet?!
 
Sv: Frontierville

Något jag kan tycka är jobbigt med ett annars ganska roligt spel är detta klickande på stjärnor,hjärtan mm. Åtminstone antar jag att man måste?! :confused: Ibland "hinner" man inte eftersom det kommer upp meddelanden...
 
Sv: Frontierville

Visst är det drygt?
Speciellt om man vill hinna få upp bonusen till outstanding.
Har startat om massor med gånger idag.

Nån som vet vad stjärnan ovanför gubben betyder?
 
Sv: Frontierville

Jag VET inte men borde inte stjärnan ovanför huvudet visa vilken gubbe som är ursprungsgubben/den man väljer att spela med när man skapat sig en familj? Borde ju vara något sånt i alla fall...

När jag hade massa stjärnor och mynt att plocka efter att ha huggit ner ett stort träd kom det upp en ruta med att ett bra kspel kunde bli bättre genom att uppdatera sidan - och stjärnor och mynt var borta när jag kom tillbaka. :grin:

Men men, köpte nyss en ladugård, vill ju se hur den ser ut innan jag slutar spela för alla fel... :angel:
 
Sv: Frontierville

När din "supose to be" kommer in i bilden så kan du välja vilken gubbe du ska använda. Då markerar stjärnan vilken gubbe du använder för tillfället :)
 
Sv: Frontierville

Humm, jag har fått problem med firefox och ftv och fv..
Firefox får problem och stänger ner.. :mad:
Har jag missat någon uppdatering på något?
 
Sv: Frontierville

Knepigt... men de här spelen har ju som bekant sjukt mycket barnsjukdomar! Prova att rensa kakor, tidigare etc och se om det hjälper något. Kan ju vara att du behöver uppdatera också, men jag gissar på barnsjukdomar i spelen! :( Här säger spelet till mig att adobe flash player har krashat :crazy:
 
Sv: Frontierville

Kommer in i tråden som en galen FrontierVille-spelare :D
Iaf så är grannproblemet löst för mig, verkar som om att det är det för de flesta/alla nu?
& det är ju skönt. :D
Däremot buggar mina quests lite... Får belöningen innan jag ens är klar :eek:
Fast jag klagar inte ;)
 
Sv: Frontierville

Ja grannproblemet har löst sig för mig med, just nu är det inga problem alls förrutom att jag måste köra med firefox, IE stänger ner sig hela tiden och jag föredrar egentligen IE. :cool:

Jag spelar med min sambos konto också och blir lite asvundsjuk när han får 50 coins när han besöker grannar och kan acceptera 50 feeds/dag medan jag bara kan ta 30. Inte för att jag någonsin tagit fler än 10 men ändå... :mad::D
 
Sv: Frontierville

Jag har fastnat för dettea spel men tycker det tar för lång tid med byggandet så man kan komma vidare till nästa uppdrag. Kanske är problemet att många av mina grannar av någon anledning envisas med att skicka träd, kycklingar och energi till mig. Det enda jag verklgien vill ha är byggmateriel.
Anågende detta med stressigt att trycka på alla mynthögar, Xp stjärnor, och mat så behöver man inte trycka på dem de läggs till i alla fall. Det enda man behöver trycka på är collectibles. de försvinner om man inte samlar in dem.
Anledningen till att man kan trycka på dessa saker är att man kan få en penga bonus. När man trycker på en sak så börjar en stapel stiga i övre högra hörnet. När den stannar trycker man på nästa osv. När stapeln blir full så får man en bonus och den börjar om igen. Nästa gång man fyller stapeln så får man mer pengar osv. Man måste trycka tätare och tätare för varje gång man fyller stapeln så det gäller att planera ifall man är ute efter bonusen. Om man lyckas hålla det hela igån så blir det mycket pengar man får för varje stapel till slut vilket är en god grund till de pengamål som kommer senare i spelet. Trycker man på 10 ”saker” i följd så får man mindre bonus än om man trycker på dem och väntar mellan så att stapeln hinner fyllas upp. När jag insåg hur systemet fungerar så har jag ökat på mina intäckter betydligt. Om jag inte har tid att hålla på att knövla med detta så låter jag bara sakerna ligga (förutom collectibles) för jag har ingen lust att istta och klicka som en idiot för några enstaka coins.
 
Sv: Frontierville

Och jag undrar om de gåvorna som jag skickar inte går fram. Jag har skickat massor med gåvor men det är få som skickar tillbaka så jag misstänker att det strular.
 
Sv: Frontierville

Jag har inte fått något från dig på flera dagar förrens idag (spik). Skickar tillbaka till dig när jag kommer hem i em :laugh:.
Det är mycket möjligt att det strular och det skulle förklara varför folk som brukar vara riktigt bra grannar inte skickar tillbaka. Har blivit lite lack de sista dagarna och bara skickat till de som skickat till mig. Tröttnade när jag insåg att jag till vissa skickade två saker varje dag (en via gift page och en via "tigg posten" i feeden och inte fick något tillbaka. Ibland fick jag 1 sak på ett helt dygn när jag skickat kanske 15. Trist om jag blivit lack på mina grannar om det är spelet som krånglar :crazy:.
 

Liknande trådar

Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
843
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 783
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Glimra
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp