Frontierville

Sv: Frontierville

Vilken nivå ska man vara på för att kunna acceptera 50 feedgåvor dagligen?
 
Sv: Frontierville

Usch och fy vilken dålig granne jag känner mig som nu när jag inser att jag blivit irriterad på min grannar istället för Zynga :crazy:. Hoppas det börjar fungera nu. Ska ta och skicka iväg ågvor till alla idag så har iallafall jag gjort vad jag kan för att det ska bli "rätt" :laugh:.
 
Sv: Frontierville

Det där undrar jag med. Det verkar en aning förvirrat. På morgonen kan det stå att jag har ytterligare 50 att acceptera och att återställning sker om säg 16 timmar. Sedan går dagen utan att jag plocka rnågot och så skickar jag kanske 1 hammare via feeden och helt plötlkigt står det att jag har 30 till att acceptera och återställnig sker om 4 timmar (= det har inte gått 12 timmar) :confused:
 
Sv: Frontierville

Jag har inte fått något av dig och oftast syns du tyvärr inte som granne heller. Jag vet flera som inte har fått gåvot av mig trots att jag skickar varje dag:mad:
 
Sv: Frontierville

Sen är det trist att det är så lite man får i coins om man hjälper andra med vertyg och picknickkorgar. Lite trist att inte kunna hjälpa till. Jag väljer hellre matbonusar eller experience än coins.
 
Sv: Frontierville

Jag tycker det är synd att man får något alls. Det vore bättre om man inte fick något och att det inte räknades med i begränsningen (som för övrigt krympt från 50 till 30 nu enligt ovan).
Själv har jag inget behov av energi just nu. Jag har sisådär 3600 food liggandes som kan växlas in. Jag borde nog ta och utöka mitt odlande men det är ju så fint med allt gräs och blommor samt att jag gillar skog ;).
 
Sv: Frontierville

Zizzy är lite snurrig i sommarhettan men ska försöka svara minst förvirrat jag bara kan. :D

Jag TROR att det är två olika räkneverk, för när jag klickar på en bunus för orm/björn så är det ett räkneverk, det är alltid från 30!
Och klickar jag på skicka en grej till någon tex drill, så är det räkneverket från 50!

*snurrar vidare ut i solen*
 
Sv: Frontierville

Jag tycker din förklaring till det hela låter ganska trolig.
Hoppas att alla mina bukegrannar fick en gåva igår. Jag skickade till alla så resten var upp till Zynga :idea:
 
Sv: Frontierville

Nu har jag fått avsevärt mycket fler gåvor än de senaste dagarna. Hoppas att problemet är löst och att alla andra också fått det.
 
Sv: Frontierville

Ingen aning. Jag har endel bukefolk som grannar. Ett enkelt test är ifall du känner igen min bild. Gör du det så är du säkert granne till mig.
 
Sv: Frontierville

Zizzy är lite snurrig i sommarhettan men ska försöka svara minst förvirrat jag bara kan. :D

Jag TROR att det är två olika räkneverk, för när jag klickar på en bunus för orm/björn så är det ett räkneverk, det är alltid från 30!
Och klickar jag på skicka en grej till någon tex drill, så är det räkneverket från 50!

*snurrar vidare ut i solen*

Det stämmer bra. När man hjälper någon, genom att tex skicka en eftersökt borr, så kan man göra det 50 gånger. När någon ber om hjälp alltså. Att ta emot xp och pengar som ren belöning kan man göra det 30 gånger.
 
Sv: Frontierville

På tal om gåvor så hade jag svårt att skicka igår men idag har det gått bättre.

Finns det någon "oskriven regel" att man ska skicka "free thank you" om någon skickat gåvor till en? Jag är överlag dålig på att posta belöningar, brukar försöka komma ihåg att dela tools när jag hjälpt till på en gård men annars lägger jag nästan aldrig upp något. Vill ju inte att jag ska uppfattas som otacksam! :o
 
Sv: Frontierville

Jag skickar alltid free thank you när jag kan, för då kan man skicka "extra". Man får ju skicka ett visst antal gåvor dagligen, men dessa räknas inte in i det antalet. Så om jag vet att någon söker nåt verktyg som jag kan skicka, så gör jag det. Annars skickar jag mat. Energi behöver man ju massor av har jag märkt, speciellt när man odlar eller bygger. Postar alla belöningar, folk kan ju välja om de vill ta emot eller inte. När jag slår ormar och sånt är det ju 50 xp i belöning, o det vet jag själv att jag vill ha när folk lägger ut dem.
 
Sv: Frontierville

Jag har typ slutat att lägga ut tools, SÅ många behöver knappast någon som finns på feeden?!?!
Och lägger inte ut alla 100 koins när jag har bytt in en kollektion.
Men alltid jäkla ormar och diverse! Jag har inte behövt slösa någon energi på dem på flera dagar , för de har hamnat jätte lägligt i samma område, kan ju odla runt dem, sen andvända movetool och flytta grödorna innan jag harvestar dem. :D Rätt smart, men om jag ska klara foxhunt, så måste jag nog snart ta till spaden.. tänkte jag skulle kunna få mata färdigt mina 150 jäkla kycklingar först..
 
Sv: Frontierville

Så att välja "free thank you" är som att få skicka en extra gåva till den personen? Då måste jag ju helt klart bli bättre på det! Tyvärr håller jag inte koll på vad alla vill ha men som sagt, hammare, färg och spik behöver ju de allra flesta mer av. Och mat. :D
 
Sv: Frontierville

Mat behövs ju för nästan alla. För tillfället är alla mina byggnader klara, men det kommer garanterat nya projekt så därför är det bra med verktyg också. Men det är ojämt fördelat, har nästan inga hammare, men mycket av det andra.

Jag lägger bara ut verktygsbonusen på de med låga levels, räknar med att de med högre level redan har tillräckligt med dem.
 
Sv: Frontierville

Behöver man tools något mer än de där 4 till ett enda uppdrag? Jag har ju en hel hög och har för tillfället mer eller mindre slutat plocka upp när någon postar. Det tar så lång tid att sitta och vänta på att datorn laddar. Vad är det egentlgien med Zyngas programerare. Varför måste allt de gör vara sådana minnesslukare?
 

Liknande trådar

Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
843
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 788
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Glimra
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp