Frontierville

Sv: Frontierville

Jag måste faktiskt hålla med. Roligt spel och framförallt tar det inte alls lika lång tid att få fram sidor mm om man jämför med Farmville (ibland är det så sjukt segt).
MEN. Det ska ju klickas här och där var och varannan minut, så blir man stressad för att man inte har energi tillräckligt bla bla...nja. Kul, men jag hoppas det blir lite förändringar på det hela så kanske jag lägger ner mer tid på det.

Jag slåss för tillfället med både björn och bäver - stressad? Typ! :crazy: Jag har fått slå ihjäl Tre bävrar (hur många klick är det på varje`3?) bland de 8 tomatplantorna jag sått. Sen hinner man inte skörda innan de dör, eftersom man inte hinner få tillräckligt med energi fort....och naturligtvis har man fått använda upp all mat man fått som man kan omvandla till energi. Detta bara för att få bort den där jävla bävern.......
 
Sv: Frontierville

kl

Även jag har fastnat rätt hårt :)
jag tycker det är roligt att det kräver mer planering än FV med tanke på att energin fasktiskt tar slut. Då gör man inte så många drastiska saker som man får ångra ;)
 
Sv: Frontierville

Nej, jag känner att jag inte behöver ett så stressigt spel heller. Jag lägger av, nöjer mig med de jag redan har, funderar faktiskt på att trappa ner Farmville också. I alla fall ett tag.
 
Sv: Frontierville

Om man tillåts sälja in spel :angel: Så skulle jag ändå sälja in de jag spelar. Orkar inte hålla på och passa några tider när skörden är klar, vill kunna vara borta 10timmar trots att grödan växer upp på 4 timmar utan att skörden förstörs osv. Country Story är Playfish variant av odlingsspel. Zynga har ett restaurangspel, där man iaf när jag ännu spelade det köper maträtter som lagas och serveras ut till gästerna när rätterna är klara. Helt utan direkta mål, trist! Restaurang City är ju så mycket bättre i sådana fall. Man får en gratis ingrediens för var dag man loggar in, man kan odla egna grönsaker/ingredienser, spelet har ett dagligt mat quiz där man får ingredienser om man svarar rätt. Och med ingredienserna får man puzzla ihop rätterna fram till nivå 10. Helt klart mer utmaning och desto roligare :D HotelCity är bland deras senaste spel och det är också rätt okej :p

Sen har de ett bra spel om man vill bättra på sin allmänbildning :angel: (eller egentligen flera men ett av dem är jag för korkad för att förstå mig på xD) Geo Challenge i alla fall, spel i fyra moment där man först ska klicka på rätt flagga när man ser ett landnamn, nästa är det anonyma kartbilder där man ska komma på landets namn och nästföljande två ska man pricka ut berömda städer/platser och sen sevärdigheter.

Andra spel att rekommendera som inte tillhör deras är: Sunshine Ranch (odlingsspel), My City Life (och alla andra spel som samma skapare har gjort), Country Life (odlingsspel) och School of Wizardry (typ harrypotter spel minus harry potter delen)
 
Sv: Frontierville

Hur gör man för att få upp verktyg i sin önskelista?Jag har hittat att man under collections kan få upp saker till önskelistan, men hur hittar jag verktygen?
 
Sv: Frontierville

kl

Jag har fastnat totalt för FrontierVille. Ska bli roligt att se när Rattlesnake Canyon och det ploppar upp.

Jag har dock inte lyckats gifta mig med mitt latarsle till spouse-to-be ännu, eftersom jag har dåligt med grannar som kan skicka material till mig : (
 
Sv: Frontierville

Hej alla glada Frontiervillare!! :D

Här kommer en annan som också blivit helt fast på Frontierville!! :angel:

Ett tips till alla är att köpa äppelträd, eftersom de ger en del energi tillbaka när man skördar dem!! :D Och samla ihop ett gäng grannar också och hjälp dem!! (Någon som vill bli granne med mig?? :angel: ) Det kan också ge energi! Skönt spel i alla fall!!
 
Sv: Frontierville

Hur gör man för att få upp verktyg i sin önskelista?Jag har hittat att man under collections kan få upp saker till önskelistan, men hur hittar jag verktygen?
Du måste ha av dom i inventory för att kunna lägga till dom på önskelistan. Se alltså till att lägga till dom innan du gör klar en byggnad. Har du väl lagt till en sak på önskelistan ligger den kvar.

Jag blir gott irriterad på de av mina grannar som skickar lunch/frukost.

Jag har spik (nails) och tegel (bricks).

Även i den här tråden lär det vara big NONO att be om grannar. Skicka PM till de som ni tror kan tänkas vilja bli grannar med er. :idea:
 
Sv: Frontierville

kl

jag gillar frontierville, även om jag tycker det finns lite för lite grejer än ;) egentligen skulle man kanske låter det växa till sig lite innan man börjar spela. Men jag tycker det är trevligt, känns lite mer pyssligt och hemtrevligt än farmville tex :D
 
Sv: Frontierville

Någon mer än jag som har problem att ta emot saker? När någon tex återupplivat mina grödor så kan man klicka på "get tool". Men då säger det bara att jag samlat tillräckligt med tools för idag, fast det är två dygn sedan jag kunde ta emot något senast.... =( Kan inte ta emot pengar, mat eller nåt. Är det barnsjukdom tro?
 
Sv: Frontierville

Jag har problem med det mesta känns det som :crazy:.
Ibland kan jag skicka saker, ibland inte (oftast inte :cool:). Jag kan ta emot, men de flesta gångerna försvinner de på vägen... Jag har accepterat många som grannar, men de finns inte med på listan. Sen har jag ett par grannar som jag inte ens accepterat :confused:.
 
Sv: Frontierville

Jag har samma problem som dig, Prosit. :( Kan inte ta emot någonting just nu och inte heller skicka något till mina grannar. Så de av mina grannar som får syn på detta, vet iaf varför det inte dyker upp några gåvor.
Hoppas de fixar buggarna snart...
 
Sv: Frontierville

Hallå alla glada!! :D

Kolla om ni har senaste upplagan av Flashplayer. Det kan ju vara det som ställer till problem för er, men sedan kan det ju vara att det är en Betaversion av spelet, och det brukar ju tyvärr innebära en hel del buggar!! :(

Hade själv lite problem med FV tidigare med att ta emot och skicka, samt laddningen av spelet, men det löste sig efter att jag uppdaterade Flash!! :D Så nu kör man hårt!! Börjar att bli måååångaaaaa olika spel!! LOL!

Jag hoppas att detta tips kanske hjälper?! ;)
 
Sv: Frontierville

Jag har nyligen uppdaterat min flash, och kollade igen men det fanns ingen ny uppdatering. Så det verkar inte riktigt vara det som är problemet heller. När jag försöker ta emot tools, så står det att jag inte kan ta emot fler COINS idag :crazy:
 
Sv: Frontierville

Jo, det är nog något annat fel som är trasigt. ;) Har också senaste versionen av flash, men inte hjälper det. *morr*
 
Sv: Frontierville

Idag har det hängt sig hundra gånger, men nu har jag i alla fall kunnat plocka lite xp och coins sista timmarna. Men fasen, jag behöver fler grannar!
 

Liknande trådar

Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
843
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 783
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Glimra
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp