Nej, en sterilisering går inte att ångra!
Jo.
Fast det är ingen garanti att det lyckas att få ledningarna rena igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du pratar med sjukvården om detta är de väldigt, väldigt, noga med att trycka på att det INTE är något man ska räkna med går att fixa igen när det väl är gjort. De lägger typ 2 timmars samtalstid på att förklara detta, på 55 olika sätt.Jo.
Fast det är ingen garanti att det lyckas att få ledningarna rena igen.
Om du pratar med sjukvården om detta är de väldigt, väldigt, noga med att trycka på att det INTE är något man ska räkna med går att fixa igen när det väl är gjort. De lägger typ 2 timmars samtalstid på att förklara detta, på 55 olika sätt.
Jag tyckte att du lyfte fram det som en del att väga in i beslutet om sterilisering vs kastration, att steriliseringen går att göra ogjord. Vilket verkligen inte stämmer!Precis.
Det finns ingen garanti att det går att fixa igen.
Och syftet med sterilisering är ju att det ska vara permanent.
Nej, man gör inte rutinmässigt försök till att återställa äggledarna, men det görs.
Och det var ditt tvärsäkra "det går inte" som jag invände mot.
Därmed försökte jag inte antyda att det var enkelt eller vanligt.
Jag tyckte att du lyfte fram det som en del att väga in i beslutet om sterilisering vs kastration, att steriliseringen går att göra ogjord. Vilket verkligen inte stämmer!
Jo det gör det - om man fått clips på äggledarna så går de att ta bort. ...men man betalar själv...Nej, en sterilisering går inte att ångra!
Jo det gör det - om man fått clips på äggledarna så går de att ta bort. ...men man betalar själv...
Bra skrivet inlägg och jag kan inte låta bli...
hört talas om livmodertransplantationer?
Finns, görs. I Sverige.
Det finns även ett implantat som förs in i äggledaren som gör att den växer ihop. Såna har jag, väldigt smidigt.
Och detta är väldigt viktigt att ta upp i en tråd om frivillig barnlöshet därför att...?Jag skulle definitivt inte ha några barn, gillar inte barn. Dom luktar och låter och skriker och kan - oftast - inte uppföra sig.
Sen fyllde jag 28-29 någonting och vände helt.
Nu är jag 31 och gravid i v 22, lever med en fantastisk man och min bonusson på 5år varannan vecka. Jag tycker fortfarande att de flesta barn är outhärdliga, låter, skriker och inte kan uppföra sig. Men har insett att det handlar om dåliga föräldrar och inte om barnen i sig.
Ser mycket fram emot att bli mamma och hyser inga tvivel om att jag kommer älska mitt barn gränslöst även fast jag inte gillar barn generellt. Mina barn och andras ungar liksom..
Jag hade inte varit ledsen om jag inte fått barn. Helt ärligt!
Men jag vill inte ha mina barn ogjorda för det.
Och detta är väldigt viktigt att ta upp i en tråd om frivillig barnlöshet därför att...?
Fast de som väljer att avstå barn får ju höra både det ena och det andra i stort sett hela tiden. Det blir väl ganska frustrerande och rätt så invaliderande när det ska tas upp även i detta sammanhang som faktiskt inte är en "hur ska jag göra?"-tråd..jag kan tycka att det inte är helt malplacerat att berätta om sin uppleveles oavsett hur den är. Varfär är det mer okej att fullkomligt spy hat över hela barngrejen än att säga att "jag tillhör dom som ångrade mig" alla uppleveleser räknas i den här diskussionen, varför ska bara vissa räknas?
Fast de som väljer att avstå barn får ju höra både det ena och det andra i stort sett hela tiden. Det blir väl ganska frustrerande och rätt så invaliderande när det ska tas upp även i detta sammanhang som faktiskt inte är en "hur ska jag göra?"-tråd..
Jag tror att de flesta förstår att människor kan ångra sig, man behöver ju inte få det påpekat hela tiden liksom..
Men nu har det slagit mig; tänk om jag ångrar mig? Hur vet jag det? Men jag kan ju inte skaffa barn för att jag kanske ångrar mig.
Har du varit i en liknande sits? Hur visste du?