.......och en underbar personlighet, glömde du lägga till.Jag tog mig själv ur avel för länge sedan. Jag brukar säga att jag är smart och har vackert hår men resten av generna är det inte mycket med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
.......och en underbar personlighet, glömde du lägga till.Jag tog mig själv ur avel för länge sedan. Jag brukar säga att jag är smart och har vackert hår men resten av generna är det inte mycket med
.......och en underbar personlighet, glömde du lägga till.
Riktigt så enkelt är det inte. Tycker det var ett onödigt skuldbeläggande. Jag tror de flesta föräldrar gör så gott det kan.Jag tycker fortfarande att de flesta barn är outhärdliga, låter, skriker och inte kan uppföra sig. Men har insett att det handlar om dåliga föräldrar och inte om barnen i sig.
..
Jo, i alla fall det man läser här.Tack men det vet jag inte om det är så väl överensstämmande med verkligheten
Jag kommer ihåg din tråd och jag tyckte du resonerade så himla klokt där.Jag har också skrivit av mig om barnfrågan här på bukefalos och det är så himla skönt att få hjälp här.
Jag har också bestämt att jag inte vill ha några barn för jag skulle inte klara av ansvaret som blir. Jag har flera hundar och vi har lite höns på gården som jag sköter och jag älskar djur för dom är så nöjda bara de får sin aktivitet och mat.
Jag brukar motionera eller aktivera mina hundar ungefär 2 till 3 timmar om dagen efter det så sover dom bara.
Ett barn gör ju inte det. Min vän har barn och hon måste underhålla barnet hela tiden även när de kommer in från aktivitet.
Tycker alla får göra som dom vill.
Är inte konstigt att inte skaffa barn för det finns gott om barn och vuxna i världen som kommer fortsätta att sköta förökningen av människor.
Bra skrivet inlägg och jag kan inte låta bli...
hört talas om livmodertransplantationer?
Finns, görs. I Sverige.
Men det är idag den absolut starkaste normen att leva mamma pappa barn-köret och konsumera så mycket som möjligt. Alla måste förhålla sig till den normen utom möjligen eremiter kanske. Och det är så synd bara och det trycker ner människor istället för att frigöra dem, anser jag. Dessutom vete katten vilket reellt val många kvinnor har att avstå, många skaffar nog barn för att man ska, att det liksom bör till. Få vågar utmana den här normen, glädjande nog en hel del kvinnor på Buke. Det är därför jag hänger här år ut och år in, eftersom som många tänker själva här.Nej, det var inte så jag menade!!
Det jag menade var att man ska vara medveten om att det de facto ÄR många som ändrar sig med åren, även om de varit extremt emot barn tidigare.
Ja, det är respektlöst att inte acceptera när någon säger att hen inte vill ha barn. Absolut!
Men, den andra sidan av mig - som upplevt båda sidorna, att både inte vilja alls och sen verkligen vilja - säger att det är lätt att förstå att människor som fått barn och som älskar det gärna vill att alla andra ska få uppleva den lyckan också.
Men, man ska INTE tvinga på någon sin åsikt!
Jag skulle inte kalla det för norm egentligen. För även om mänskligheten kommit långt så är vi fortfarande däggdjur, där det är en naturlig drift att fortplanta sig.
Men idag har vi möjligheten att välja att avstå.
Men vänta lite nu, jag har två barn med autism och de kan inte uppföra sig ibland. Jag måste ta ut dem då och då och jag gör allt i min makt för att de inte ska bete sig illa, men det går inte ibland. Jag tar illa vid mig när du skriver sådär. Det finns oftast en anledning till varför barn beter sig som de gör, och visst, många gånger är det puckade päron men ibland kan inte barnen bete sig faktist pga en funktionsnedsättning i deras hjärnor. Och tro mig, jag skäms många gånger ihjäl när min ena unge ligger på golvet och gapar högt och ljudligt vid sin för det, höga ålder. Och jag jag gör allt för att inte störa andra och minimera mina besök men jag måste handla på affären och jag har oftast ingen barnvakt.Jag skulle definitivt inte ha några barn, gillar inte barn. Dom luktar och låter och skriker och kan - oftast - inte uppföra sig.
Sen fyllde jag 28-29 någonting och vände helt.
Nu är jag 31 och gravid i v 22, lever med en fantastisk man och min bonusson på 5år varannan vecka. Jag tycker fortfarande att de flesta barn är outhärdliga, låter, skriker och inte kan uppföra sig. Men har insett att det handlar om dåliga föräldrar och inte om barnen i sig.
Ser mycket fram emot att bli mamma och hyser inga tvivel om att jag kommer älska mitt barn gränslöst även fast jag inte gillar barn generellt. Mina barn och andras ungar liksom..
Fast jag har väl ingenstans skrivit om barn med särskilda behov? Jag har oerhört stor förståelse för att det finns barn - och för den delen vuxna - som pga olika diagnoser inte klarar av att "uppföra sig" enligt normen. Jag har själv diagnoser i familjen och jobbar med människor med npf i mitt yrkesliv. Så var snäll och lägg inte ord i min mun som jag inte uttalat.Men vänta lite nu, jag har två barn med autism och de kan inte uppföra sig ibland. Jag måste ta ut dem då och då och jag gör allt i min makt för att de inte ska bete sig illa, men det går inte ibland. Jag tar illa vid mig när du skriver sådär. Det finns oftast en anledning till varför barn beter sig som de gör, och visst, många gånger är det puckade päron men ibland kan inte barnen bete sig faktist pga en funktionsnedsättning i deras hjärnor. Och tro mig, jag skäms många gånger ihjäl när min ena unge ligger på golvet och gapar högt och ljudligt vid sin för det, höga ålder. Och jag jag gör allt för att inte störa andra och minimera mina besök men jag måste handla på affären och jag har oftast ingen barnvakt.
Vill inte ha några egna. Den ev mannen får gärna ha däremot. Har ingen längtan och skulle jag fundera så tänker jag på kompisens unge i sitt lite jävligare humör så är den saken avklarad. Tycker även det är tillräckligt avskräckande att höra kompisar som pratar o graviditeter och förlossningar. Då blir jag ännu mer säker på att det inte blir nått. Ska det bli nått så får det allt vara en jävligt speciell snubbe som får mej att tänka om. Möjligen skaffa en till en ev ponny har inget intresse av barn eller andra människor överhuvudtaget
Men läs vad du skriver, du beskriver ju precis hur npf-barn kan bete sig, du har ju noll förståelse för hur man måste kämpa med sina barn trots att verkar jobba med det? Nu ska jag inte kapa tråden mer, men jag skulle önska att folk kunde visa mer förståelse för hur våra barn fungerar i stället för att bara slarvigt uttala sig om hur jobbiga ungar är eller snarare deras föräldrar. Man bör inte döma någon ohörd.Fast jag har väl ingenstans skrivit om barn med särskilda behov? Jag har oerhört stor förståelse för att det finns barn - och för den delen vuxna - som pga olika diagnoser inte klarar av att "uppföra sig" enligt normen. Jag har själv diagnoser i familjen och jobbar med människor med npf i mitt yrkesliv. Så var snäll och lägg inte ord i min mun som jag inte uttalat.
Det var inte alls det jag menade utan syftade på barn i min närhet vars föräldrar helt enkelt skiter i hur de beter sig. Det är för mig en väldig skillnad.
Sen är alla våra vänner med barn extremt avundsjuka på vårt barnfria liv, så det ger en slags extra försäkring om att vi gjort helt rätt.
Låter helt vrickat.Men alltså, det låter ju jättehemskt?
Visst att jag ibland kan känna att det är ett lite mer bekymmersfritt och friare liv, men att vara extremt avundsjuk låter ju inte riktigt sunt för vare sig föräldrar eller barn.
Men alltså, det låter ju jättehemskt?
Visst att jag ibland kan känna att det är ett lite mer bekymmersfritt och friare liv, men att vara extremt avundsjuk låter ju inte riktigt sunt för vare sig föräldrar eller barn.
Men alltså, det låter ju jättehemskt?