Fritt följ i lydnad 2, hur långt?

Milosari

Trådstartare
Ja, precis som frågan lyder; hur långt ska ett bra program i fritt följ vara? Jag och sambon är oense, för jag tycker att det ska vara så kort som möjligt medan han vill ha ett längre "så man kan se hur hunden går". Om det bara innehåller alla halter och vändningar, är det ändå FÖR kort?

Ska vara TL i helgen och panikar med mitt program ;)

Sv: Fritt följ i lydnad 2, hur långt?

Nar jag tranar gor jag alla 'exercises' hon kan lite langre och svarare an pa tavling. Jag vill att tavling ska kannas kort och latt och bli klart sa hon kan belonas innan hon tycker hon borde vara klar.:p

Jag insag just vad TL star for, lol ... jag haller nog med din sambo. Jag ocksa tycker att man ska ha vissa raka strackor sa man hinner se hur hunden gar och det inte bara blir uppbrutet av vandningar och stop.

Lagom är bäst!
Ett program som jag tycker är himla bra är att man går såhär: Framåt march, höger om march, vänster om halt, framåt march, vänster om march, höger om halt, framåt march, helt om march, språngmarch, vanlig march, helt om halt (tillbaka på utgångspunkten). Rita upp det på ett papper så ser du hur jag menar.
Svårt att veta hur långt det blir men här är alla halter och vändningar med samtidigt som man inte behöver gå "i onödan" så att säga.

Ja alltså, raka sträckor blir det ju :). Men har du bara med alla vändningar och halter en gång i programmet så blir det inte särskilt långt. Med alla menar jag
*höger om marsch
*höger om halt
*vänster om marsch
*vänster om halt
*helt om march
*helt om halt

Om programmet ska göras längre så måste jag få in samma vändningar och halter flera gånger. Har kollat runt på youtube och sett alla möjliga varianter. Från de riktigt korta, till de som aldrig verkar ta slut. Hinner inte riktigt leta upp något långt program nu, men du kan säkert föreställa dig.

Ja det var precis det programmet jag tänkte ha, men som sambon tyckte var för kort.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 744
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 471
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 490
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka