Frisör - pris

Betalar 430:- men egentligen är det något dyrare, hon drar av för att jag inte vill att hon tvättar håret. Vill helst klippa mig varannan-var tredje månad men ibland går det längre tid pga fattig.

Jag får också avdrag för att jag tvättar det själv innan. Det är underbart när de tvättar håret men min nacke klarar bara inte av att ligga bakåtlutad på det sättet.

Bara klippning vet jag inte pris för vuxna. För dottern kostar det runt 300 kronor för bara klippning.
För klipp och färg/toning/blekning plus olaplex brukar jag betala 1600-2200 kronor.
Då är det oftast flera behandlingar varje besök :)
Modellar lite då och då och då är det såklart gratis :)

Jag betalar 490:- och då är det avsatt 50 min för tvätt, hårbottenmassage och klippning. Jag har klippt mig hos flera frisörer på samma salong och blir alltid jättenöjd!

Förort till Stockholm:
560 kr för klippning
1700 för klippning+slingor (120 min)

Stockholms innerstad:
590 kr för klippning
1890 kr för klippning+slingor (180 min)
betalade dock 2500 kr sist för klipp, slingor, toning i hårbotten och sedan en färgbomb och olaplex (olaplex kostar 350 kr extra) och var där i 3,5 timmar.

Jag får också avdrag för att jag tvättar det själv innan. Det är underbart när de tvättar håret men min nacke klarar bara inte av att ligga bakåtlutad på det sättet.
Jag tycker det är jättejobbigt när okända människor håller på med mitt hår (eller överhuvudtaget petar på mig) och har ångest inför varje klippning så jag försöker korta ned tiden och antal moment. Sen får det inte heller komma vatten i mina öron, så jag skyller på öronen :angel:. Men tidigare frisörer har aldrig dragit av för att jag inte vill ha det tvättat, så denna får plus för det :up:.

Var hos frisören idag, klipp och folieslingor med två färger blev 1890kr. (Mindre stad, inte den jag bor i).
Hon gjorde även en rensning av håret först då håret har blivit grönt av kopparutfällning i vattnet.

Stockholm, runt 1700 kr.
Har långt hår med tunna fina hårstrån, gör folieslingor och klipper topparna. Fast nu har jag inte gjort det på ett tag, det är så dyrt !

Jag betalar oftast 0 kr :o.
Jag har lyxen att ha en mamma som är frisör. Ibland betalar jag några kr för färgen men oftast inte. Jag brukar få vara försökskanin när de får in nya färger eller åt hennes elever som de har på praktik från frisörskolan. :D
Dock blir det nog lite för sällan jag klipper mig då vi brukar ta det när det finns tid nån helg eller kväll.

Tror hon tar typ 300-350 för en klippning annars. Färg vet jag inte vad det kostar när dom gör men har hört att deras salong ligger ganska vettigt i pris. :)

Klippning - 300-ish
Var 5:e vecka. Sen brukar det bli någon form av uppsättning...bara för att..

Klippte och slingade i lördags. Har hår till axlarna. Betalade 1550 kr, helt okej pris. Bara klipp ung tror jag kostar ca 500kr.

Jag betalar 300 någonting för klippning på en salong i Stockholms innerstad. Har gått dit i många år nu, har blivit klippt av olika men alltid nöjd. Har provat på dyrare ställen men inte blivit nöjd.

Vad är olaplex för något?
OLAPLEX ÄR EN UNIK OCH PATENTERAD MOLEKYL SOM HJÄLPER
TILL ATT SAMMANLÄNKA HÅRETS SVAVELBINDNINGAR
För Dig som konsument är den beskrivningen kanske inte glasklar så därför vill vi gärna förklara det lite enklare: När Olaplex adderas till håret så samman-länkas hårets viktigaste bindning och det blir starkare och friskare. Man kan jämföra detta med ett spindelnät, ett nät med många trådar är mycket starkare än ett nät med få trådar. Olaplex hjälper håret att skapa fler ”trådar”. Olaplex flyttar gränserna för vad som är möjligt att göra med ett hår utan att äventyra hårets kvalitet. Olaplex är ett fantastiskt verktyg för frisören men det finns fortfarande begränsningar gällande vad som går att göra med ett hår, frisören är experten på detta och är den som kan göra en individuell bedömning om vad som är möjligt när det gäller stora färgförändringar.
Olaplex har på bara två år fått över 40 utmärkelser runt omkring i världen, i Sverige blev Olaplex utsedd till årets hårvårdsprodukt.

Kopierat från: http://olaplex.se/index.php/vad-ar-olaplex/

OLAPLEX ÄR EN UNIK OCH PATENTERAD MOLEKYL SOM HJÄLPER
TILL ATT SAMMANLÄNKA HÅRETS SVAVELBINDNINGAR
För Dig som konsument är den beskrivningen kanske inte glasklar så därför vill vi gärna förklara det lite enklare: När Olaplex adderas till håret så samman-länkas hårets viktigaste bindning och det blir starkare och friskare. Man kan jämföra detta med ett spindelnät, ett nät med många trådar är mycket starkare än ett nät med få trådar. Olaplex hjälper håret att skapa fler ”trådar”. Olaplex flyttar gränserna för vad som är möjligt att göra med ett hår utan att äventyra hårets kvalitet. Olaplex är ett fantastiskt verktyg för frisören men det finns fortfarande begränsningar gällande vad som går att göra med ett hår, frisören är experten på detta och är den som kan göra en individuell bedömning om vad som är möjligt när det gäller stora färgförändringar.
Olaplex har på bara två år fått över 40 utmärkelser runt omkring i världen, i Sverige blev Olaplex utsedd till årets hårvårdsprodukt.

Kopierat från: http://olaplex.se/index.php/vad-ar-olaplex/
Jaha! Tack:up:

Herrklippning, kort hår.
Halland, småstad: 360-400 kr
Stockholm förra veckan, innerstan, liten salong i frisör-ultratätt område: 630 kr, dyraste jag någonsin blivit klippt.

För min del älskar jag när någon tvättar mitt hår, masserar hårbotten och rent allmänt pillar på mig. :D En salong jag går till ibland har dessutom seriösa massagestolar(!) i tvätten, jag skulle kunna betala för att bara ligga där och bli ryggknådad och hårtvättad en timme eller två...

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 976
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 462
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar