Frisör - pris

idag klippning och färgning på vår frisörskola blev 550 kronor, tar nästan tre timmar. Hos salong hemma det dubbla men också gjort dubbelt så fort 1,5 timme.

Senaste gången jag gick till frisören var snart 17 år sedan :o Men jag tänkte att jag skulle unna mig regelbundna frisörbesök istället för att fortsätta låta mannen klippa mig :angel: Men vad kostar det egentligen? Vad betalar ni för en klippning? Vad betalar ni för en färgning + klippning? Och hur ofta går ni själva till frisören? :)

Omsättning av exstensions samt färg & klipp betalar jag 3600kr för var 7-8:e vecka och minus omsättningen så blir det 2100kr för klipp & silvertoning/färg (är naturligt blond) och då ingår olaplex + inpackning osv! :)
Tar ca 5-8 timmar med allt så inte speciellt farligt :)

Omsättning av exstensions samt färg & klipp betalar jag 3600kr för var 7-8:e vecka och minus omsättningen så blir det 2100kr för klipp & silvertoning/färg (är naturligt blond) och då ingår olaplex + inpackning osv! :)
Tar ca 5-8 timmar med allt så inte speciellt farligt :)

Tar du ledigt en hel arbetsdag för att gå till frisören eller hur hinner du med att sitta 5-8 h/gång?

250 kr för klippning och då ingår tvätt, hårbottensmassage samt styling efteråt. Jag har långt, tjockt hår och har aldrig färgat det.

Jag hade inte klippt mig på över ett år, gick till samma ställe som min partner klipper sig på pga verkar vettigt och bra pris. Han betalar 330 kr, för mig kostade det 470, för att klippa håret rakt av typ.. hade hoppats på billigare eftersom ekonomin är snål just nu men jaja, nu är håret fräscht och jag behöver inte klippa mig på länge!
När jag hade kort bob förut gick jag hos en frisör som tog 620, kändes värt pga jätteduktig frisör och tidskrävande klippning.

Tar du ledigt en hel arbetsdag för att gå till frisören eller hur hinner du med att sitta 5-8 h/gång?

Studerar nu så jobbar bara extra och lägger schemat som jag vill och ser till att det finns en lucka fri från jobb den veckan jag ska göra om det, är inte i skolan varje dag :)

Nu sist betalade jag 900 kronor för slingor i hela håret hos en lärling. När jag lägger till klippning så blir det drygt 1100 kronor. Halvlångt hår.

350:- verkar vara standardpris häromkring för en klippning. Vilket jag tycker är dyrt för att klippa en man.
Det tar ju typ en kvart så det blir ju ett rätt avsevärt timpris ...

Betalar runt 500 för en klippning. Klipper mig dock pinsamt sällan (inte ens en gång om året :o). Har ändå alltid håret uppsatt.

Var hos frisören igår.
Färg och klipp kostade 1890:- då får jag kompispris. Bara klippning 400:-
Tar drygt 3 timmar att klippa och färga mitt hår.
Klipper när det behövs.

Senaste gången jag gick till frisören var snart 17 år sedan :o Men jag tänkte att jag skulle unna mig regelbundna frisörbesök istället för att fortsätta låta mannen klippa mig :angel: Men vad kostar det egentligen? Vad betalar ni för en klippning? Vad betalar ni för en färgning + klippning? Och hur ofta går ni själva till frisören? :)

Min frisör tar 540 för en klippning tror jag det var :meh: känns drygt när man bara ska toppa sig. Färg och klipp brukar gå på cirka 2000.

Försöker gå hyfsat regelbundet (varannan månad kanske) då jag har håret på utväxning nu :)

Jag jobbar oregelbundna tider och är alltid ledig minst en dag varje vecka så för mig skulle det inte vara några problem.
Igår kom jag upp med tåget 07.17 och var hos frisören 07.30. Perfekt!

Jag betalar ca 800:- för klippning, tar en timme. Ska jag färga/slinga tar det 4 h och kostar ca 3000:-

(jag tar ut en halvdag flex om jag ska färga, lätt värt det för att ha en så suverän frisör)

Betalar 430:- men egentligen är det något dyrare, hon drar av för att jag inte vill att hon tvättar håret. Vill helst klippa mig varannan-var tredje månad men ibland går det längre tid pga fattig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 976
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 462
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar