sthu

Trådstartare
Jag tänker fria till min sambo. Planen är att göra det i samband med en konsert på fredag. Jag hinner förmodligen inte få hem ringarna, men förhoppningsvis blir det bra ändå.
Nu vill jag höra era bästa frierihistorier! Hur ser det ultimata frieriet ut?

Jag tänker fria till min sambo. Planen är att göra det i samband med en konsert på fredag. Jag hinner förmodligen inte få hem ringarna, men förhoppningsvis blir det bra ändå.
Min favorithistoria: Min farfar träffade min farmor väldigt kort på en dans han var med om att anordna, två år efteråt utan kontakt däremellan skrev han ett brev till min farmor där han friade! Hon svarade att hon tyckte de kunde träffas först, efter första mötet var det klart och sex barn blev det. Som jag hört sades aldrig ett ont ord mellan dem trots att min farfar var ganska hetsig till humöret :)

För egen del är det en för privat sak att göra på någon offentlig tillställning.

Längtar till den dagen gubben friar (om han någonsin gör det, han är lite emot giftemål). Jag är en hopplös romantiker, vill gärna ha det där klassiska frieriet där mannen går ned på knä i någon oväntad/romantiskt situation, gör inget om där är folk runt omkring, hade tom kunnat vara på jobbet med alla kollegorna.

Min pappa friade aldrig till min mamma (de var inte gifta) men när han blev intresserad av henne bestod en av deras första träffar av en slädtur :love: :love:

Min pappa friade aldrig till min mamma (de var inte gifta) men när han blev intresserad av henne bestod en av deras första träffar av en slädtur :love: :love:
Åh vad mysigt! :love:
Mina föräldrar var visserligen gifta, men sånadär praktiska jävlar så frieriet bestod av ett ”äh, ska vi inte ta och gifta oss?” och så gick de till rådhuset. :down:

Min syster däremot blev överraskad av sin man, med ring och allt, på en bergstopp på Nya Zeeland. :love:

Vi stod i köket och lagade lasagne. Plötsligt tog vi liksom båda sats för att säga något. "Du, jag tycker att vi borde gifta oss" sa jag till min man. (Jag var snabbast) "Men vadå, det ville jag ju precis säga!" sa han.

Och så blev det på det viset. :heart

Grattis! :heart

En fin story är par som haft en passionerad relation som spruckit. Ett halvår senare är han ute med grabbarna och ringer från en telefonautomat på kvällen och öppnar med "Vill du gifta dig med mig?" och hon säger ja utan att tveka. Det lät fint. Två barn och många herrans år fick de ihop.

Den korta versionen är att jag bokade tid på stadshuset och berättade för partner. Mitt bästa argument var det ekonomiska skyddet om jag dör först.
Ungefär så gick det till här också.

Någon sorts frieri där den ena parten (oftast man) överrumplar den andra (oftast kvinna), hade lett till en omedelbar relationskris i vårt fall. Jag vill resonera om saker.

Min make friade på en italiensk restarang i Köpenhamn vid efterrätten. Han gick ner på knä och var supernervös och med darrande röst ställde han frågan.

Jag har alltid önskat mig ett romantiskt frieri (det visste han om) och det fick jag, men bröllopet hölls i rådhuset för sådant spektakel är inte min grej.

Jag far lite illa av publikt frieri, svårt att sätta ord för varför. Mest för att det är för privat. Och precis som @Petruska vill jag vara delaktig i stora viktiga beslut. Jag har också svårt för det där med att mannen ska bjuda ut på date, betala och överraska med romantiska grejor. Så patriarkaliskt och tråkiga könsroller. Jag hade nog inte alls uppskattat ett klassiskt frieri a la amerikansk film.

Att man däremot turas om att planera upp saker man gör tillsammans på tu man hand, däremot är romantiskt och Gry-approved :p

Min man köpte en gång 100 röda rosor (på torget) och spred ut över hela lägenheten (i vaser) och la lite blomblad på utvalda ställen när han jobbat natt. Lever jag på fortfarande. I samband med det diskuterade vi förlovning. Så i samband med en mysig händelse, ta upp diskussionen är för mig ett bra frieri.

Tack för alla historier och input! Jättehärligt att läsa! :) Kan hålla med om att det där superromantiska inte riktigt är min grej, men överraskningsmomentet är ändå lite spännande. Vi har pratat lite löst om giftermål tidigare men inte riktigt kommit till skott.
Åh, så spännande det ska bli! Tänk om han säger nej :nailbiting:

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 042
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 086
Senast: Sharpless
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 859
Senast: corzette
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka