C
CarolaLind
Fick en tankeställare när jag läste tråden om hunden som inte får dricka när den vill.
Vi har alltid, med alla hundar, alltid haft både mat och vatten framme-alltid.
Hundar som kommit bara tillfälligt finner sig i rutinerna och slappnar av efter ett tag när de märker att maten finns där, de behöver inte hetsäta.
Det har i nuläget funkat på *Snabb huvudräkning* Ca 20-25 olika hundar och typer av hundar. Måste säg att det alltid funkat kanon!!
(Jag drar en paralell till hästarna som alltid har hö och är lugna med det)
Finns det någon annan här som också har det så?
Jag blir lite konfunderad när jag hör om hundar som får äta en gång om dagen och då slänger det i sig så de mår dåligt sen. :smirk: och de kan bli aggresiva etc. Varför ha det så?
Hör ofta att det aaaaldrig skulle funka på deras hund för han skulle äta tills han dog...men....så är det ju inte....väl...
Inte här i alla fall....
Funderingar? Synpunkter?
Vi har alltid, med alla hundar, alltid haft både mat och vatten framme-alltid.
Hundar som kommit bara tillfälligt finner sig i rutinerna och slappnar av efter ett tag när de märker att maten finns där, de behöver inte hetsäta.
Det har i nuläget funkat på *Snabb huvudräkning* Ca 20-25 olika hundar och typer av hundar. Måste säg att det alltid funkat kanon!!
(Jag drar en paralell till hästarna som alltid har hö och är lugna med det)
Finns det någon annan här som också har det så?
Jag blir lite konfunderad när jag hör om hundar som får äta en gång om dagen och då slänger det i sig så de mår dåligt sen. :smirk: och de kan bli aggresiva etc. Varför ha det så?
Hör ofta att det aaaaldrig skulle funka på deras hund för han skulle äta tills han dog...men....så är det ju inte....väl...
Inte här i alla fall....
Funderingar? Synpunkter?