Freestyle reining

Sv: Freestyle reining

Hejsan

Nu ska vi se om jag kommer ihåg rätt :smirk:

Du får hitta på ett eget program , men vissa delar måste ingå:

spinn 4 varv åt höger, spinn 4 varv åt vänster
Rollback åt höger, rollback åt vänster
Galoppombyte åt höger, galoppombyte åt vänster
sliding stop + rygga

Ordningen bestämmer du.

Dessutom är det fritt fram för tex trav som ju aldrig ingår i ett "vanligt" reiningprogram, har även sett att det förekommit att någon ryttare ridit delar av programmet utan träns etc etc

I freestyle reining får du rida på 2 händer även om du har stångbett.

Hoppas jag fick med allt nu
:D

Låter jätte kul. Har aldrig sett någon tävling i detta dock tyvärr. Kommer??? Som reiningkür typ :D

hej

grenen har funnnits länge ;)

Men brukar väl främst arrangeras på högre nivåer som b-tävlingar och sm och så

Vi har arrangerat den en gång på vår d-tävling och det var hur kul som helst! :)

Rekommenderar fler klubbar att erbjuda denna gren då den ger lite mer fart över det hela! Och roligt både för ekipagen och publiken! :banana: :bump:

Liknande trådar

Hundträning Vi är nybörjare och har startat en tävling. Tränar med min yngsta, hon tycker det är jättekul. Jag tycker det är jättesvårt att hitta...
Svar
12
· Visningar
634
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
88 484
Senast: lizan
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 562
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?