Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Strö över bikarbonat och låt verka några timmar, eller över natten och dammsug upp.
Man kan dra över mattor med högtryckstvätt och grönsåpa med, men det känns lite overkill om det bara är hundlukt. Bikarbonat tar bort oväntat mycket. Enstaka fläckar kan man fukta innan bikarbonaten strös på, så försvinner de oftast.
Då hade jag fuktat hundens liggplats innan jag strött ut bikarbonat över alltihop. Bikarbonaten suger upp fukten så det kommer att torka fort.Tack, då ska jag skaffa bikarbonat och testa med det. Nej, den är inte fläck-smutsig, utan jag skulle bara vilja fräscha till den lite och hunden ligger ofta och sover på en fläck på mattan så där är ruggen lite platt och tråkig och luktar hund.
Högtryckstvätt äger jag ingen i dagsläget, och sist jag tvättade en matta så torkade den aldrig och tillslut började den mögla när den hängde ute så det blir verkligen sista steget. Nästan så jag hellre köper en ny direkt den dagen mattan känns skitig på riktigt.
Clas O har rejäla burkar med bikarbonat för städning, 550 resp 800 g.
Jag hyrde en mattvätt billigt via hygglo. Funkade super och mattan var torr dagen efter (den låg kvar på golvet hela tiden). Matta med tät lugg.
Den hade heller inga fläckar eller så men jädrar hur vattnet såg ut...
Det är jättebra till en massa olika saker, vad man än googlar för städfråga så får man upp bikarbonatTack för tips! Har max 300 m till Clas så går dit i morgon!![]()
@Fibusen öob har också Bikarbonat i större förpackning.Det är jättebra till en massa olika saker, vad man än googlar för städfråga så får man upp bikarbonat![]()
Clas O brukar ha lite sånt för uthyrning, om du ändå bor näraHade absolut kunnat vara aktuellt, men bor i en liten håla så svårt att tro att det finns någon i närheten, men kan absolut kolla upp det om jag inte tycker det räcker till med bikarbonat.