Vegansk efterrätt

Fick tips om mousse gjord på kikärtsspad och vet att man kan göra maränger med det också. Men risken är kanske att det smakar rätt mycket kikärtsspad? Har aldrig testat...
Har ätit maräng gjort på kikärtsspad, smakade noll kikärta. Dock minns jag att det smakade en uns vinäger, så jag funderade på om proportionerna i just det receptet var lite off. Men kikärta fanns det inget spår av :)

Jag ska göra efterrätt till nyår. Nyårsvärden äter främst veganskt så därav behöver det vara en animaliefri efterrätt.

Vad skulle man kunna hitta på? Jag tycket om fruktsallad men det känns inte så festligt. Och vegansk ljus- eller vit choklad är inte så god va?

Smulpaj skulle funka men känns också lite tråkigt.

Jag ska googla också, kanske hittar jag något bra.
Citronmousse med frukt och bär? Som en lyxigare fruktsallad och perfekt när man vill ha något lite lättare och syrligt efter en tung middag.

Fick tips om mousse gjord på kikärtsspad och vet att man kan göra maränger med det också. Men risken är kanske att det smakar rätt mycket kikärtsspad? Har aldrig testat...

Gjort italiensk maräng på kikärtsspad och tyckte inte det smakade det minsta kikärta. Har för mig att det var citron i receptet och misstänker att det neutraliserar det något ihop med sockret.

Eftersom vi inte är så förtjusta i vit choklad så har jag gjort gino med både mjölkchoklad och mörk choklad och tycker det funkar bra. Mörk choklad är lättare att hitta vegansk tror jag.

Jag bakade en vegansk chokladtårta till en fest som blev jättegod. Annars en kladdkaka? Det mesta i en sån går att ersätta med veganska alternativ och det blir ändå gott

Liknande trådar

Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
377
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 288
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 449
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024