Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en väldig skillnad på vad du och Zizzy säger. Zizzy erkänner att det finns stora problem inom rasen (som faktiskt INTE finns inom "alla" raser"), vilket inte du gör, iallafall inte i det du har sagt i denna tråd.
Nä, men den du svarade skrev att alla raser är sjuka, precis som människor, då får man vänta sig mothugg!Vem har skrivit att frallan är den enda sjuka rasen? Dock är den definitivt en av de sjukare raserna, tillsammans med engelsk bulldog, mops osv.
Nä, men den du svarade skrev att alla raser är sjuka, precis som människor, då får man vänta sig mothugg!
Det är snarare löjligt att påstå att de flesta raserna är sjuka.
+1 på det!
De flesta raser är inte knutna till något hälsoprogram inom skk och även många raser av de som är anknutna (till exempel för HD) är inte sjuka raser i den bemärkelsen.
Och till sist: Om detta är det forum som är otrevligast i hundvärlden kan du inte ha varit på speciellt många fora några längre stunder?
Jag vet i alla fall av hundfora som är betydligt otrevligare än buke..
Sen är väl de flesta raserna sjuka
dom flesta raser är sjuka, mer eller mindre
bara för att det är en "sjuk" ras betyder det ju att alla är sjuka som många verkar tro
sen har jag skrivit att de flesta andra raser har problem mer eller mindre
Fast det är ju så att "de flesta" raserna är inte sjuka "mer eller mindre". De flesta raser är friska och hälsosamma även om det naturligtvis förekommer sjuka individer inom "de flesta" raserna.
Skillnaden mellan "de flesta" raserna och ex.vis din ras är att majoriteten av individerna inom din ras är sjuka/har stora hälsoproblem = rasen som helhet har stora hälsoproblem och är därför inte att betrakta som en frisk ras, utan som en sjuk ras
Inom "de flesta" raserna är det bara en liten minoritet som har hälsoproblem = raserna som helhet betraktas som friska.
Du verkar dock inte förstå skillnaden trots att flera före mig förklarat den.
*kl*
Jag är själv fullständigt förälskad i frallor sedan några år tillbaka. Dock kommer ingen ny hund in i huset förrän mina båda grabbar är borta MEN jag letar och funderar ändå över olika raser även fast det förhoppningsvis dröjer många år innan det är aktuellt med ny hund.
Det som än så länge gör mig tveksam till frallan är naturligtvis hälsan men jag har dålig koll på hur det står till där...egentligen. Är de flesta frallor sjuka eller är det extremfall som lyfts fram? Hur hittar man en uppfödare med friska hundar?
Instämmer..såg i Novembernumret(?) av hundsport att de är listade som en av de 6 sjukaste raserna..Ujuj